Diferencies ente revisiones de «Cephalopoda»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Robó: Troquéu automáticu de testu (- #el so númberu + el so númberu )
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-atópase +alcuéntrase)
Llinia 13:
Los cefalópodos tienen célules pigmentaries sobre'l mantu llamaes cromatóforos. Diches célules tienen pigmentos que s'espanden o entiesten a voluntá per mediu d'una contracción muscular controlada pol sistema nerviosu. D'esta manera pueden camudar de color en cuestión de segundos pa mimetizarse col espaciu circundante y pasar desapercibíos. Tamién usen esta capacidá pa comunicase ente ellos per mediu de la so coloración y gracies a la so aguda visión.
 
Tienen un complexu [[sistema nerviosu]], con unos ganglios alredor del esófagu que formen un auténticu [[Cerebru|celebru.]] El celebru atópasealcuéntrase estremáu en dos porciones, llamaes masa supraesofágica y masa subesofágica según la so posición respecto al esófagu, anque dambes partes tán xuníes por conectivos. Una traza particular y esclusivo de los cefalópodos ye que'l celebru atópasealcuéntrase arrodiáu por una masa o caxa cartilaxinosa nun intentu evolutivu de formar un craniu. Munchos cefalópodos tienen comportamientos de fuxida rápidos que dependen d'un sistema de fibres nervioses motores xigantes que controlen les contracciones potentes   sincróniques de los [[Músculu|músculos]] del mantu, lo que dexa la salida a presión de l'agua del cuévanu paleal. El centru de coordinación d'esti sistema ye un par de neurones xigantes de primer orde (formaes pola fusión de ganglios viscerales) que dan a neurones xigantes de segundu orde, y estes estiéndense hasta un par de grandes ganglios estrellaos. D'estos ganglios estrellaos unes neurones xigantes de tercer orde inervan les fibres musculares circulares del mantu. Neurólogos de too el mundu esperimentaron con pulpos a lo llargo del [[sieglu XX]] y detectóse nellos una intelixencia cimera a cualesquier otru [[invertebráu]]; son capaces d'atopar la salida d'un llaberintu, abrir botes ya inclusive aprender comportamientos de los sos conxéneres.
 
El güeyu de los cefalópodos ye un órganu análogu al de los vertebraos, de distintu orixe evolutivu y embrionariu, pero per converxencia dambos son bien paecíos. Los cefalópodos tienen el güeyu más desenvueltu de tolos invertebraos ya inclusive anden a la tema col de los vertebraos.