Diferencies ente revisiones de «Rescamplu del Catatumbo»

Contenido eliminado Contenido añadido
Sin resumen de edición
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-atópase +alcuéntrase)
Llinia 13:
Anque se diz que'l primer escritu onde se menta al rescamplu del Catatumbo foi'l poema épicu "La Dragontea" de [[Lope de Vega]], publicáu en [[1597]], narrativa de la derrota del pirata inglés [[Francis Drake]] pol alcalde de Nome de Dios, Diego Suárez d'Amaya, demostróse apocayá qu'esta afirmación haise por cuenta de un posible tracamundiu per parte de dellos autores. El naturalista y esplorador [[Prusia|prusianu]] [[Alexander von Humboldt|Alejandro de Humboldt]] describir como "''esplosiones eléctriques que son como reblanees fosforescentes''.''.''.". Foi reseñáu depués pol xeógrafu italianu Agustín Codazzi como un ''rescamplu siguíu que paez surdir del'' ''ríu Zulia'' y la so contorna".
 
Ente los principales estudios modernos atópasealcuéntrase'l realizáu por Melchor Centenu, quien atribúi l'orixe de les nubes eléctriques a la circulación zarrada de [[Vientu|vientos]] na rexón.
 
Ente [[1966]] y [[1970]], el científicu Andrés Zavrostky al pie de ayudantes de la Universidá de los Andes, realizó  tres  expediciónes, a Santa Bárbara del Zulia coles cualos conclúi que la localización tendría dellos epicentros nes barraqueres del Parque nacional Barraqueres de Juan Manuel d'Agües Clares y Agües Negres al oeste del llagu de Maracaibo; ensin enfusar nes mesmes. Y suxure en [[1991]] que'l fenómenu asocede pol alcuentru de corrientes d'aire fríu y calientes ensin refugar l'uraniu como posible axente cocausal, anque esti postreru fechu nun pasa de ser mera especulación. Adicionalmente val la pena considerar l'apurra del hidrometeorólogo Julio Lescarboura Sola quien na so tesis de grau y n'estudios ulteriores a lo llargo de la so vida fixo considerables apurras al estudiu y probable orixe d'esti fenómenu.
Llinia 43:
El Super Combu Los Tropicales, na so tema beisbolero "La Pelota Caliente", tamién menta "el truenu" del Catatumbo:
: El poder del oru negro / y el truenu del Catatumbo / van faer tomar nuevos aldos / a les Águiles zulianas.
Ente los principales intereses históricos atópasealcuéntrase un cuentu sobre l'intentu de [[Francis Drake]] en [[1595]] pa escalar Maracaibo, que foi atayáu pol avisu tempranu a la guarnición de la ciudá, producíu gracies a el llume del rescamplu. Amás, mientres la guerra d'independencia, el rayu sirvió de faru pa la fuerza naval del almirante José Prudencio Padilla, quien llogró ganar a los navíos [[España|españoles]] el [[24 de xunetu]] de [[1823]].
 
Búscase catalogar al rescamplu del Catatumbo como patrimoniu de la humanidá so la protección de la [[UNESCO|Unesco]], y en casu de llograse sería'l primer fenómenu meteorolóxicu con esta catalogación.