Diferencies ente revisiones de «Historia de Somalia»

Contenido eliminado Contenido añadido
mSin resumen de edición
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-Queña +Kenia)
Llinia 51:
[[Archivu:Situación de la Guerra Civil Somalina.png|thumb|Situación actual del conflictu somalín.]]
 
En [[2004]] formalizóse un parlamentu interín de Somalia en [[QueñaKenia]]. El parlamentu formó'l Gobiernu Federal de Transición de Somalia, presidíu por [[Abdullahi Yusuf Ahmed]], quien enantes fuera presidente de [[Puntlandia]] hasta [[2004]], y qu'aprobó la intervención d'una fuerza de paz internacional de les Naciones Xuníes, declaró ante la cadena de televisión [[British Broadcasting Corporation|BBC]] que l'Alianza de los "señores de la guerra" (refiriéndose a la ARPCT) nun combatía pol so executivu.
 
El [[26 de febreru]] de 2006, el parlamentu atopar por primer vegada en suelu de Somalia, na ciudá de Baidoa. La [[Segunda Batalla de Mogadiscio]] empezó en [[mayu]] de [[2006]] ente la [[Alianza pa la Restauración de la Paz y Contra el Terrorismu]] (ARPCT) y milicies lleales a la [[Unión de Tribunales Islámicos]]. Pal [[5 de xunu]] siquier 350 persones morrieren nel fueu cruzao.
Llinia 63:
La [[Alianza pa la Reliberación de Somalia|ARS]] y el [[Gobiernu Transicional de Somalia]] apautaron n'ochobre de [[2008]] ampliar el Parlamentu y constituyir un gobiernu d'unidá, lo que llevó en xineru de [[2009]] a la elección del tercer presidente del [[Gobiernu Transicional de Somalia]], [[Sharif Sheid Ahmed]], quien fuera enantes miembru de la [[Unión de Cortes Islámiques]], nun intentu de crear un gobiernu nacional que pacificara finalmente a toles facciones.
 
Dende xunetu de 2011, traviesa una de les peores [[Crisis alimentaria nel Cuernu d'África de 2011|crisis alimentarias]] de la so hestoria, por cuenta d'una seca, catalogada pelos medios de comunicación como la más intensa en 20 años y qu'afectó delles zones de [[QueñaKenia]] y [[Etiopía]]. Más de 3 millones de persones atopar en riesgu de morrer por desnutrición y delles zones nun yeren accesibles pa los organismos d'ayuda pola presencia de grupos insurxentes islamistes.<ref>[http://es.noticias.yahoo.com/m%C3%A1s-dos-millones-somal%C3%ADes-fuera-del algame-la-105509289.html], Reuters, 23 de xunetu de 2011</ref>
 
Escontra l'añu 2012 diversos partíos políticos axuntáronse pa dotar al país d'una constitución, poniendo asina fin al gobiernu de transición establecíu nel 2004 y unificando tres décades de conflictos al país.<ref>http://www.elpais.com.co/elpais/internacional/noticies/aprobada-constitucion-provisional-en-somalia</ref><ref>http://www.milenio.com/cdb/doc/noticies2011/b15d756991f6980df69b8924b0adf148</ref>