Diferencies ente revisiones de «Ribeseya»

Contenido eliminado Contenido añadido
Etiquetes: Edición de móvil Edición de la web pa móvil
Etiquetes: Edición de móvil Edición de la web pa móvil
Llinia 41:
La fundación formal de la villa facer nel sieglu XIII so mandatu del rei Alfonso X el Sabiu, cola unión de los territorios de Leces y Meluerda, unu a cada llau del ríu, y fórmase l'ente municipal que perdura hasta los nuesos díes. La nueva población ye dotada d'una carta puebla de derechos civiles y de un gobiernu tuteláu pola corona.
=== Dómina medieval y moderna ===
Mientres la Edá Media la villa vivía un momentu de rellumanza gracies a los estelleros que se nutríen de la madera que se faía baxar pol Sella, y al comerciu marítimu, especialmente del sal (indispensable para la salazón de los pexes). Sicasí, l'actividá más rentable yera la captura de los salmones nel Sella, controlada polos “Amoriantes”, y les caces de les ballenes qu'envernaben neses agües. Por cuenta de esto derívase la Casa de les ballenes que perdura na villa hasta'l sieglu XIX.
 
Nel planu políticu, Ribesella pasó a ser una plaza bien apostada gracies a les sos innumberables fontes de riqueza y pola so estratéxica situación xeográfica. Ye equí cuando la casa Quiñones apoderar de la villa en tiempos de Juan II, volviéndose a incorporar a la corona en tiempos de los Reis Católicos que desalluguen a la familia Quiñones de les sos posesiones.
 
Nel sieglu XVI tien llugar un acontecimientu históricu para la villa como ye la llegada del emperador Carlos I d'España, arriendes de la cual festéxase l'acontecimientu mientres dos díes siguíos. Ye nesta etapa cuando se fortifica la cortil de la ermita de la Guía para defender el puertu de pueblos enemigos. Ye una dómina de relativa tranquilidá no referente a la seguridá.
 
Mientres el sieglu XVII intentóse crear en Ribesella'l puertu principal d'Asturies, amás d'enllaz col pandu, presentando un proyectu de carretera per Ponga, pero por influencia de Xovellanos, finalmente recayó nel puertu de Xixón que proxectaba la carretera de Payares para l'accesu al pandu per Llión. Non por esto enllancóse la villa, pos Carlos III donó 100.000 reales para les obres d'enanche y meyora del puertu que seríen remataes un sieglu dempués.
 
== Xeografía ==