Diferencies ente revisiones de «Marcha de Fierro»

Contenido eliminado Contenido añadido
Sin resumen de edición
Sin resumen de edición
Llinia 1:
{{editándose}}
[[Archivu:Burdinaren martxa.jpg|thumb|250px|Semeya del grupu de trabaydores vascos na marcha.]]
La '''Marcha de Fierro''' (n'[[eusquera]]: ''Burdinaren Martxa'' y en [[castellanu]]: ''Marcha de Hierro'') foi una [[manifestación|movilización]] llevada a cabu dende'l [[9 d'ochobre]] de [[1992]] al [[26 d'ochobre]] dende'l [[País Vascu]] y [[Asturies]] hacia [[Madrid]]. L'oxetivu yera protestar escontra la situación de grave crisis del sector de la [[siderurxa]] y pidir un cambéu na política industrial del gobiernu, principalmente, pa con [[Altos Hornos de Vizcaya]] y [[Ensidesa]]. El percorríu ficiéronlu más de 500 trabayadores y, acordies colo recoyío en prensa, nes distintes movilizaciones xuntáronse 50.000 persones. Sicasí, la marcha nun algamó los oxetivos, y eses empreses zarraron o se tresformaron.
Línea 6 ⟶ 5:
Les empresas metalúrxiques vivieron un momentu d'esplendor cola [[revolución industrial d'Asturies]] y l'espoxigue de la industria nel [[País Vascu]] a principios de la [[década de 1970]]. Por exemplu, en 1973 en [[Lesaka]] (la fábrica de "Laminaos de Lesaka" y la de tubos de Zalain). Daquella la principal empresa del País Vascu yera [[Altos Hornos de Vizcaya]], con alredor de 15.000 trabayadores. El siderúrxicu, yera'l principal sector económicu y daba trabayu a unes 250.000 persones de les tres provincies vasques, representando cuasi'l 47% de la población activa.
 
Dempués de la [[crisis del petroleu de 1973]] crisis-económicuhebo profundoun ocurriócambiu fondu a nivel delmundia, mundo.N'Españasicasí, n'esiaquella tiempu,dómina laimperaba l'[[autarquía]] impulsadaentamada pol [[franquismu]] estaba, y no tenían cambio industrial egin. El procesu que se conoz como laanovamientu remodelación de la industriaindustrial entamóllegó más tarde, a lo llargo de la [[década de 1980]], col gobiernu de [[Felipe González]]. Na [[década de 1990]] enles vezprincipales deempreses lasfueren empresas de siderurgia la industriales del acero especial[[aceru]], los elektrogailu, las empresas principales fueronla [[construcción]] y máquina-herramientala [[maquinaria]].
 
N'esaNesa situación, fueron habituales les fuelgues y les manifestaciones, pa intentar dar la vuelta a la situación. Pasarona loslo llargo de meses n'[[Asturies]] y, en Asturiasmenor mobilizatzenmidida, incluso en [[Sestao también]]. El [[4 de setiembre]] de [[1992]] la direccióndireición presentó una propuesta. Queríenpa facer desaparecerdesapaecer 6.400 puestos de trabayu n'[[Asturies]] y prexubilar 5.905 trabayadores nacíos enantesprimero de [[1941. hacer desaparecer en el plan presentado por el ministro de industria Claudio Aranzadi 9.700 puestos de trabajo proponiendo zuen]]. Los trabayadores nun taben polapol llabor y propusieronpropunxeron facer una marcha hasta [[Madrid]] escontra'l plan del Ministru d'Industria Claudio Aranzadi.
 
== Marcha ==
Línea 37 ⟶ 36:
}}
 
La Marcha de fierro salió'l [[9 de setiembre]] de [[Lesaka]], [[Sestao]] y [[Uviéu]], col oxetivu de terminard'acabar con una gran manifestación xigante en Madrid. 500 trabayadores salieron de Sestao a Llodio, ahí mismo de Lesaka otro 21 reunido zirelarik. Dende Asturies partieron otros 250 trabayadores. [[UXT]] n'Asturies y eran[[LAB]] en [[Bizkaia]] yeren los sindicatos másmayoritarios, fuertesanque entamién marcha, peroconvocaben [[CCOO]], [[ELA]] y PALOMA también llamando zuten[[USO]]. Xunto cola marcha, les esposesmuyeres de los trabayadores crearon les comisiones, y les movilizaciones protegidod'apoyu ypa para hacer ver en sus lugares de trabajo tambiénvisibilizar la situación asmoz.
 
El [[25 d'ochobre]] Pozuelonel pueblu de en el pueblo[[Pozuelo de Alarcón]] sexuntáronse reunieronles dos ibilbideak,principales columnes y serematóse, terminócomo taba previsto, con una manifestacióngran xigantemanifestación en Madrid. LlenadoEnllenóse'l elpercorríu recorrido|trayectoria,y cortaroncortáronse algunashores horasdalgunes algunoscais parade la capitalla bidecapital. Al mismo tiempotiempu, en lasnes empresas huboafeutaes huelgaslos atrabayadores lapunxéronse manifestaciónen joatekofuelga.
 
==Consecuencies==
SirvióLa movilización sirvió parapa mencionarvisibilizar la gravedadgravedá de la situación de la industria siderúrxica en marcha también, Aranzadiy nopa tenía su plan aldatu.salvar Lesdalgunes empreses de laminación, como les d'[[Etxebarri]] y [[Lesaka]] salváronse. UnosSicasí, unos años dempués, toa esta industria echó'l pieslle y abrioseabrióse una planta más pequeña d'ACB palapa la fabricación d'aceru de Sestao. El desemplegu aumentó natanto marxen'[[Asturies]] izquierdacomo denel la[[País ríaVascu]] dey, Bilbaola durantedenomada munchosReconversión años.Industrial, Latuvo plantaun queimpautu esistentedesigual tamiénen tien munchos conflictos debíu a ladambes produccióncomunidaes.
 
== Referencies ==