Diferencies ente revisiones de «La Rioxa»

Contenido eliminado Contenido añadido
Etiquetes: Edición de móvil Edición de la web pa móvil
Etiquetes: Edición de móvil Edición de la web pa móvil
Llinia 39:
 
El so presidente ye José Ignacio Ceniceros González del Partíu Popular, que gobierna nel parlamentu de La Rioxa dende les elecciones autonómiques de 2015 ensin la mayoría absoluta.
 
==Comarques==
Comarques de La Rioxa
 
La Comunidá de La Rioxa escarez d'una comarcalización que tenga relevancia alministrativa. Tradicionalmente usóse la consistente nos nueve partíos xudiciales qu'esistíen na antigüedá, correspondientes a Haro, Santu Domingu de la Calzada, Nájera, Logroño, Torrecilla en Cameros, Calahorra, Arnedo, Alfaro y Cervera del Ríu Alhama.
 
De forma más xeneral, La Rioxa considérase estremada en trés subregiones, siendo estes l'Alta, Media y Baxa, según el calce del ríu Ebro, cuntando caúna d'elles con zona de valle nel so parte norte, de clima mediterráneu y zona de sierra en partir sur, de clima continental.
 
Por cuenta de que los antiguos partíos xudiciales de Santu Domingu de la Calzada y Nájera cubríen localidaes asitiaes en valle y sierra y atendiendo a la gran diferencia orográfica ente estes zones, suelse tratar a les sos respectives zones de sierra Ezcaray y Anguiano como contornes. Amás tradicionalmente la contorna de Torrecilla en Cameros (conocida davezu como a cencielles Cameros) ye estremada en Cameru Nuevu y Viejo.
 
Según esto suelen tenese en cuenta les siguientes:
 
Rioja Alta Valle:
Haro, Nájera y Santu Domingu de la Calzada Sierra:
Anguiano y Ezcaray
Rioja Media Valle:
Logroño
Sierra: Tierra de Cameros (Estremáu en Cameru Nuevu y Cameru Viejo)
Rioja Baxa Valle:
Alfaro, Arnedo y Calahorra
Sierra: Cervera
 
 
==Topónimu==
Línea 53 ⟶ 75:
-L'actual términu vascu de Errioxa ye un neoloxismu a partir de la grafía moderna Rioxa, a la que se añedir una Y por cuenta de l'iñerizu de la fonética vasca a la R n'empiezu de palabra. Tamién y en conexón cola teoría que defende l'orixe vascu del topónimu, pudiera ser una mera adaptación a les actuales normes del vascuenciu unificáu d'una pretérita denominación "Herri Oia" aportada en "Errioxa", pero ensin sofitar pola documentación, d'una manera análoga a l'actual "Erribera" en Navarra de herri=pueblu y behera=baxa.
Sía que non nenguna teoría puede considerase concluyente por cuenta de la escasez de fontes documentales.
 
==Economía==