Diferencies ente revisiones de «La Rioxa»

Contenido eliminado Contenido añadido
Etiquetes: Edición de móvil Edición de la web pa móvil
Etiquetes: Edición de móvil Edición de la web pa móvil
Llinia 71:
-Una d'elles, la teoría [[vascu-iberista]], envalora que l'orixe de la voz ye [[euskérica, errioxa]]. Asina, [[Mateo Anguiano Nieva]] fai derivar el nome de llugar de herri que significaría 'tierra', y ogui que sería 'pan', polo que daría llugar al nome 'tierra de pan'. Sicasí, la documentación de los sieglos XI-XII refuga esta posibilidá.
 
-Pela so parte, [[Merín Urrutia]],​ historiador y alcalde que foi de [[Ojacastro]] nos años 1912 y 1913, considera que fai mención al [[ríu Oja]], y que'l raigañu vascu oia, de la que procede'l nome d'esti cursu acuáticu, significa 'monte' ("oihan" euskera modernu). Con éses, si tenemos en cuenta que'l prefixu de Rioja podría proceder del llatín rivum, 'ríu', el términu fadría alusión a les munches fueyes qu'ésti abasnaba na seronda, tal como asocedería con [[Tolosa]], [[Lodosa]] o [[Toulouse]] en referencia a la folla qu'abasnaba'l ríu.
 
--Nel fueru de Miranda de Ebro de 1099 atópase la primer referencia a La Rioxa como Rioiia, apaeciendo darréu como Riuum de Oiha y Rivo de Oia nel cartulariu de Santu Domingu de la Calzada de 1150. Por esta razón dellos investigadores consideren que'l topónimu deriva del ríu Oja. Sicasí, esta tesis presenta cierta debilidá cuando se considera'l nome orixinal d'esti cursu acuáticu, Glera o Illera, entá n'usu. Más bien paez una adecuación del primer términu documentado Rioiia al idioma castellanu nun tiempu en que la rexón atopar en disputa col Reinu de Navarra.