Diferencies ente revisiones de «Frederic Mistral»

Contenido eliminado Contenido añadido
Motán (alderique | contribuciones)
Sin resumen de edición
Motán (alderique | contribuciones)
Sin resumen de edición
Llinia 1:
'''Frederic Mistral''' , ''Frederi Mistral'' según les normes ortográfiques del [[FelibrigeFelibritge]] o Frédéric Mistral en [[francés]], foi un escritor francés n'[[occitanu]] que vivió ente los años [[1830]] y [[1914]].
 
Foi miembru fundador del Felibrige, impulsor de la [[norma ortográfica del FelibrigeFelibritge|norma ortográfica]] conocida dacuando col so nome y inspirador de publicaciones como l' ''Armana Prouvençau'' y ''L'Aïoli''. Nel campu de la [[lexicografía]], dedicó venti años de trabayu a la redacción del monumental diccionariu ''Lou Tresor dóu Felibrige''.
 
La so poesía, con obres como ''Mirèio'', ''Calendau'' o ''Lou poeumo dóu Rose'' ta considerada como una de les meyores de tola historia de la lliteratura occitana.
 
Frederic Mistral foi reconocíu yá en vida como'l principal responsable de la recuperación del [[provenzal]] como llingua lliteraria na segunda metá del sieglu XIX. En [[1904]] recibió'l [[Premiu Nobel de Lliteratura]].
 
 
== Elementos biográficos ==
Frederic Mistral nació en Maillane ([[Provenza]]) el [[8 de setiembre]] de [[1830]]. Yera fíu d'unos terratenientes emparentaos con dalgunes de les families más antigües de Provenza.
 
Estudió bachilleratu en [[Nîmes]] y Derechu en [[Aix-en-Provence]].
 
N'acabando los estudios, siguiendo los pasos de [[Josèp Romanilha]] y d' '[[Simon-Jude Honnorat |Honnorat]], dedica los sos esfuerzos a la recuperación y al estudiu del provenzal.
 
En [[1852]], tres de la muerte de so pá, instalóse dafechu na casería de la familia, conocida como'l ''Mas dau Jutge'' (''Mas dóu Juge'' na norma ortográfica del Felibritge).
 
El [[21 de mayu]] de [[1854]] tien llugar la fundación oficial del Felibritge nuna reunión en Font-Ségugne cerca d'Aviñón, , na que participó con otros seis poetes, ente los que destaquen Josèp Romanilha y [[Teodòr Aubanèu]].
 
El llabor de Mistral, dende l'interior del Felibritge, foi decisivu na fixación de la norma llingüística y ortográfica que diba sirvir de base a la recuperación del provenzal como llingua lliteraria.
 
== Obres ==