Diferencies ente revisiones de «Frederic Mistral»

Contenido eliminado Contenido añadido
Motán (alderique | contribuciones)
Sin resumen de edición
Motán (alderique | contribuciones)
Llinia 13:
Estudió bachilleratu en [[Nîmes]] y Derechu en [[Aix-en-Provence]].
 
N'acabando los estudios, siguiendo los pasos de [[Josèp Romanilha]] y d' '[[Simon-Jude Honnorat |Honnorat]], dedica los sos esfuerzos a la recuperación y al estudiu del provenzal.
 
En [[1852]], tres de la muerte de so pá, instalóse dafechu na casería de la familia, conocida como'l ''Mas dau Jutge'' (''Mas dóu Juge'' na norma ortográfica del Felibritge).
 
El [[21 de mayu]] de [[1854]] tien llugar la fundación oficial del Felibritge nuna reunión en Font-Ségugne cerca d'[[Aviñón, ]], na que participó con otros seis poetes, ente los que destaquen Josèp Romanilha y [[Teodòr Aubanèu]].
 
El llabor de Mistral, dende l'interior del Felibritge, foi decisivu na fixación de la norma llingüística y ortográfica que diba sirvirvalir de base a la recuperación del provenzal como llingua lliteraria. Nesti sen, obres como [[Mirèio]] (1859), [[Calendau]] ([[1867]]), [[Lis isclo d'or]] ([[1875]]) o [[Lou pouemo dóu Rose]] ([[1897]]) representaron el modelu a imitar pa munchos poetes, dientro y fuera de Provenza.
 
Per otra parte, anque nun primer tiempu foi partidariu d'una ortografía más averada a la etimoloxía, adoptó bien ceo la norma creada por Romanilha. Mistral contribuyó al ésitu d'esi sistema ortográficu usándolu na versión definitiva de ''Mirèio'', nos testos del ''Armana Prouvençau'' y otres publicaciones del Felibritge o incluso nes correcciones a les obres d'otros autores como Aubanèu. Anguaño, por fidelidá a Mistral, siguen mandándose d'él dellos escritores n'occitanu, principalmente en Provenza.
 
En [[1854]] entamó la redacción del [[Tresor dóu Felibrige]], que nun peracabó hasta [[1886]]. Esti diccionariu , que sigue siendo anguaño'l más completu de la llingua d'oc, contién innumerables variantes dialectales y ortográfiques de cada pallabra. Sicasí, pue considerase un diccionariu normativu, al colocar sistematicamente al principiu de cada artículu la forma propia del provenzal rodanianu, preconizada polos autores del Felibritge.
 
Como ''capolier'' ("cabezaleru") del Felibritge, ente [[1876]] y [[1888]], ayudó a esparder movimientu per tol territoriu d'oc. Sicasí, la so acción trespasó les fronteres de Provenza y del dominiu llingüísticu occitanu. Partidariu de la creación d'una ''Unión llatina'', entró en contactu colos autores de la [[Renaixença catalana]], a los que dedicó'l poema [[La Coupo Santo]] y de la xoven Rumanía. Nesti sen, en [[1868]] viaxó a [[Barcelona]] pa participar nos Xuegos Florales y manifestó la so almiración por [[Jacint Verdaguer]]. En [[1875]], presidió les Fiestes llatines de Montpellier, nes que se coronó al poeta nacional rumanu [[Vasile Alecsandri]].
 
En [[1904]] recibió, ex aequo col dramaturgu español [[José Echegaray]], el [[premiu Nobel de Lliteratura]] . Dedicó'l dineru del premiu a la creación d'un Muséu na ciudá d'[[Arles]].
 
Morrió el [[25 de marzu]] de [[1914]] nel so pueblu natal de Maillane.
 
== Obres ==