Diferencies ente revisiones de «Configuración electrónica»

Contenido eliminado Contenido añadido
Páxina creada con «{{editándose}} right|thumb|350px|Electrones, orbitales atómicos y orbitales moleculares. File:Electron shell 003 Lithium - no label.svg|…»
 
Llinia 49:
 
El númberu d'electrones que pueden ocupar cada capa y subcapa obtiénense a partir de les ecuaciones de la mecánica cuántica; en particular del [[principiu d'exclusión de Pauli]], qu'establez que ye imposible que dos electrones del mesmu átomu tengan los mesmos valores de los cuatro númberos cuánticos<ref>[http://goldbook.iupac.org/html/P/PT07089.html "Principiu d'exclusión de Pauli" nel ''Compendium of Chemical Terminology'' (the "Gold Book"), IUPAC (2ª ed. de 1997, revisada en 2006).]</ref>.
 
==Enerxía. Estáu estacionariu y estáu escitáu==
La enerxía asociada a un electrón ye la que tien nel so orbital. La enerxía d'una configuración tien, a menudu, un valor aprosimáu al sumatoriu de la enerxía de cada electrón, descartándose nel cálculu les interacciones ente electrones. La configuración que correspuende al nivel más baxu d'enerxía llámase [[estáu estacionariu]] del átomu; cualisquier otra configuración ye un [[estáu escitáu]]. Asina, por exemplu, l'estáu estacionariu del átomu de [[sodiu]] ye la configuración 1s<sup>2</sup>2s<sup>2</sup>2p<sup>6</sup>3s<sup>1</sup>, como puede deducise fácilmente de l'aplicación del principiu d'Aufbau. El primer estáu escitáu obtiénse llevando un electrón del orbital 3s al 3p pa obtener la configuración 1s<sup>2</sup>2s<sup>2</sup>2p<sup>6</sup>3p, conocida abreviadamente como nivel 3p del átomu de sodiu. Los átomos pueden pasar d'una configuración a otra emitiendo o absorbiendo enerxía. Nuna [[llámpara de vapor de sodiu]], por exemplu, los átomos de sodiu son escitaos al so nivel 3p por una descarga eléctrica, y vuelven a la so configuración estacionaria emitiendo lluz mariella con una llonxitú d'onda de 589&nbsp;nm.
 
Por regla xeneral, la escitación d'electrones de valencia (como'l 3s del sodiu) rellaciónase con enerxía en forma de fotones de lluz visible o [[radiación ultraviola|ultraviola]]. Ye posible tamién escitar los electrones centrales, pero fai falta muncha más enerxía, xeneralmente correspondientes a fotones de [[rayos X]]. Con ellos podríase, nel exemplu citáu, escitar un electrón 2p al nivel 3s pa formar la configuración 1s<sup>2</sup>2s<sup>2</sup>2p<sup>5</sup>3s<sup>2</sup>.
 
Nel restu d'esti artículu falaremos, sacante que se diga lo contrariu, del estáu estacionariu de los átomos o molécules, consideráu xeneralmente como "la" so configuración habitual.
 
==Notación==