Diferencies ente revisiones de «Felibritge»

Contenido eliminado Contenido añadido
Motán (alderique | contribuciones)
Páxina nueva: El '''Felibritge''' (''Felibrige'' según les sos normes ortográfiques) ye una asociación fundada por Frederic Mistral y otros escritores provenzales a mediaos del sieglu XIX co...
 
Motán (alderique | contribuciones)
Llinia 10:
Según los estatutos de [[1876]], debíos a Mistral, al barón Charles de Tourtoulon y al marqués de Villeneuve-Esclapon, los miembros de l'asociación, conocíos como ''felibres'', divídense en ''mantenaires'' y ''majoraus'' (''majouraus'' según la [[norma ortográfica del Felibritge|norma ortográfica mistraliana]]). Los primeros son los simples miembros interesaos pola defensa de la llingua occitana, mientres que los segundos reciben el reconocimientu polos sos méritos lliterarios.
 
El Felibritge ta presidíu por un ''capolier'' (''capouliè'' según la [[norma ortográfica del Felibritge|norma ortográfica mistraliana]]). Ta asistíu por una asamblea, el ''Consistòri'' (''Counsistori'' ) formada por 50 ''majoraus'', nomáosnomaos con carácter vitaliciu.
 
Los felibres axúntense en ''Mantenenças'' (''Mantenènço'') que correspuenden a los diferentes dialectos occitanos. Cada ''Mantenença'' ta formada por varies ''Escòlas'' (''Escolo''). Asina, a finales del sieglu XIX, formaben parte de la ''Mantenença'' de [[Provenza]] les secciones que vienen darréu: ''Lou Flourege'' ([[Aviñón]]), ''Escolo dis Aup'' (Forcalquier), ''Escolo de la mar'' ([[Marsella]]), ''Escolo de Lar'' ([[Aix-en-Provence]]), ''Escolo doufinalo'' ([[Valence]]), ''Escolo de Belanda'' ([[Niza]]), ''Escolo de la Mountagno'' ([[Gap]]), ''Escolo de Lerin'' ([[Cannes]]), ''Escolo de la Sedo'' ([[Lyon]]), ''Escolo dou Lioun'' ([[Arles]]), ''Escolo de Tamaris'' ([[Toulon]]), ''Escolo dou Ventor'' ([[Carpentras]]).