Diferencies ente revisiones de «Herri Batasuna»

Contenido eliminado Contenido añadido
Páxina nueva: thumb|Bandera d' Herri Batasuna '''Herri Batasuna''' ("Unidá Popular", n' euskera) foi una coalición política vasca, que se definía como d' izquierda ...
 
Sin resumen de edición
Llinia 1:
[[imaxen:Batasuna.svg|thumb|Bandera y llogu d' Herri Batasuna]]
'''Herri Batasuna''' (HB) ("Unidá Popular", n' [[euskera]]) foi una coalición política vasca, que se definía como d' izquierda "abertzale" ("amante de la patria" o "partidariu de la patria", n'euskera) y buscaba la [[independencia]] y el [[socialismu]] pa [[Euskal Herria]]. Esapaeció al refundase como [[Batasuna]], partíu al que pasaron la mayoría de los sos miembros.
 
==Historia==
N'agostu de [[1977]] costituyóse la Mesa d'Alsasua, a iniciativa del veteranu nacionalista [[Telesforo de Monzón]], con el fin de organizar a dellos grupos alredor a la [[alternativa KAS]]. Como consecuencia d'estos conceyos, Herri Batasuna foi fundada en [[1978]] n' [[Alsasua]] ([[Navarra]]) como coalición de:
*[[Acción Nacionalista Vasca]] (ANV).
*[[Euskal Sozialista Biltzarrea]] (ESB)
*[[Herriko Alderdi Sozialista Iraultzailea]] (HASI, en euskera "Partíu Socialista Revolucionariu Popular").
*[[Langile Abertzaleen Iraultzarako Alderdia]] (LAIA, en euskera "Partíu Revolucionariu de los Trabayadores Patriotes").
 
Dientro del mesmo movimiento asitiabense [[Xestores Pro Amnistía]], el sindicatu [[LAB]], les mocedaes [[Jarrai]] y otros grupos.
 
Nes primeres elleiciones xenerales de marzu de [[1979]], la coalición algamó 170.000 votos, y un 13% de los emitíos nel País Vascu.
 
El [[20 de payares]] de [[1984]] [[Santiago Brouard]] (el llíder de HASI cuando se fundó la coalición) foi asesináu por dos miembros de los [[GAL]] (Grupos Antiterroristes de Lliberación]]) na so clínica de [[Bilbao]].
 
En [[1997]], el xuez [[Baltasar Garzón]] de la Audiencia Nacional española ordenó la detención los 23 miembros de la Mesa Nacional por colaboración con banda armada, tres l'intentu de difusión por parte de la coalición d'un vídeu fecho por [[Euskadi Ta Askatasuna]] como cuña ellectoral na propaganda ellectoral televisiva de baldre. Así, se formó una nueva Mesa Nacional, cambiando tolos sos miembros. La sentencia sedría anulada posteriormente pol Tribunal Constitucional.
 
Esta situación, xunida al posterior cierre por orde xudicial del diariu [[Egin]] (de la misma tendencia ideolóxica) colocó a Herri Batasuna al borde de la illegalización. Mientres la tregua d'ETA en 1998, Herri Batasuna decide non participar nes elleiciones autonómiques vasques, apaeciendo como sustituta la plataforma ellectoral [[Euskal Herritarrok]], que recoyía tanto a los miembros de la coalición como a otros grupos menores. Algún tiempu dempués, Herri Batasuna refundase en [[Batasuna]], partíu que foi illegalizáu como consecuencia de la nueva llei de partíos aprobada nel ultimu mandatu de [[José María Aznar]] como Presidente del [[Reinu d'España]].
 
== Ver tamién ==
 
*[[Askatasuna]]
*[[Batasuna]]
*[[ Euskal Herritarrok]]
 
== Venceyao==
* [[Arnaldo Otegi]]
* [[Herri Alderdi Sozialista Iraultzailea]]
* [[Herritarren Zerrenda]]
* [[AuB]]
* [[Sozialista Abertzaleak]]
* [[Nacionalismu vascu]
 
[[Categoría:Partíos políticos del País Vascu]]
[[Categoría:Partíos políticos de Navarra]]
[[Categoría:Nacionalismu vascu]]
[[Categoría:Partíos políticos socialistes]]
 
{{entamu}}
[[es:Herri Batasuna]]
[[ca:Herri Batasuna]]
[[eu:Herri Batasuna]]
[[gl:Herri Batasuna]]