Diferencies ente revisiones de «Giordano Bruno»

Contenido eliminado Contenido añadido
Sin resumen de edición
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-protestantes +protestantes)
Llinia 4:
 
Ye, ensin dulda, la figura más representativa de la lluchta de la razón sobre la fe o de la [[filosofía]] sobre la [[teoloxía]], qu'apaez nel escomienzu del Humanismu y na dómina de les [[Guerres de Relixón]] qu'asolaron [[Europa]] na [[Edá Moderna]]. A la moza edá de 17 años toma los hábitos [[dominicos]] nel [[monasteriu]] de Santo Domenico Maggiore y dende esa edá emprincipien a columbrase les sos ideees cimeres que lu llevarán nuna fuxida contina de la [[Inquisición]] per tola Europa [[Reforma|Reformista]], [[Suiza]], [[Francia]], [[Inglaterra]] y la [[República Checa]].
Nestos países enfréntase tanto a [[católicos romanos]] como a [[Protestantismu|protestantes]] espardiendo les idees [[Heliocentrismu|heliocéntriques]] [[Copérnicu|copernicanes]] del Universu frente a les d'[[Aristóteles]] o santu [[Tomás d'Aquinu]], que yeren la base del sistema de creyencies científiques de la dómina.
 
Engañáu, asilose en [[Venecia]] de la que esperaba -y defendiera del [[Vaticanu]] cosa que nun fixo y en 1593 la república adriática entrégalu al [[Inquisición|Santu Oficiu]] quien lu torturará, xulgará y condergará por heréticu. Sentenciáu a morrer na foguera, Giordano sedrá amordazáu enantes d'executalu pa que nun pueda esplayase nes sos ideees racionales. Enantes d'esto pronunció una de les frases más célebres de la Hestoria, dirixéndose a los que-y xulgaben dixo, "quiciabes tenéis más llercia vos quien xurdís esta sentencia que yo que la recibo".