Diferencies ente revisiones de «Xelada»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-rráneu +rraneu)
Llinia 29:
N'agricultura y xardinería clasifiquen les plantes como resistentes o non a xelaes nidies, medies y fuertes. Siendo esta clasificación un referente a los climes a los que tán afeches.
 
* ''Xelaes nidies''. Les temperatures baxen un pocu per debaxo de 0ºC de forma escepcional y les temperatures vuelven xubir pasaes poques hores. Esti tipu de xelaes dar nel [[clima mediterráneumediterraneu]] y el [[clima oceánicu|oceánicu]].
Un tipu concretu de xelada nidia ye la ''xelada por evaporación'' que se produz nes plantes por cuenta de la evaporación de l'agua o rosada que quedó na superficie de les plantes tres l'agua o'l descensu del mugor atmosférico. El fenómenu de la evaporación de l'agua provoca la adsorción de calor, que de la mesma produz perda de calor a la planta y descensu de la temperatura, pudiendo la planta baxar de los cero graos centígrados, esti fenómenu tamién puede producise n'animales y puede producir la [[hipotermia]] o la muerte.
 
* ''Xelaes medies''. Les temperatures baxen per debaxo de 0ºC mientres les nueches y dellos díes del iviernu, siendo bien escepcional que se rexistren temperatures per debaxo de -10ºC. Les xelaes medies prodúcense principalmente nel clima continental húmedu y el clima continental mediterráneumediterraneu.
Les xelaes medies suelen ser xelaes por radiación, ''con inversión térmica'', producíes pol enfriamientu de les capes más baxes de l'atmósfera por cuenta de la perda progresiva del calor de la tierra en nueches de cielu estenu y ausencia de vientu. Les xelaes por radiación provoquen la formación d'una capa de escarcha blanca de pequenos cristales de xelu sobre la superficie de la planta, la denominada ''xelada blanca''. Na inversión térmica l'aire xeláu de les capes altes al tar a menor temperatura ye más pesáu y cai ocupando la zona más baxa de l'atmósfera xuntu al suelu.