Diferencies ente revisiones de «Acá»

Contenido eliminado Contenido añadido
EmausBot (alderique | contribuciones)
m Moviendo 1 enllace(s) interllingüístico(s), agora proporcionao(s) por Wikidata na páxina d:Q556107
Sin resumen de edición
Llinia 1:
{{otros usos|Agadé|la capital del Imperiu acadio}}
{{Rexón}}
{{otros usos|Imperiu acadio|l'imperiu formáu por [[Sargón de Acad]]}}
'''Acadia''', '''Acad''' o '''Tierra de d'Acadia''', yera una rexón del norte de [[Caldea]], esto ye, la [[Baxa Mesopotamia]], ente [[Asiria]] al noroeste y [[Sumeria]] al sur, mientres el periodu de la [[hestoria antigua]] anterior a [[Babilonia (ciudá)|Babilonia]], onde s'anició la [[llingua acadia]]. ''Tierra'' (en acadio, ''mat'') ye un términu qu'equival a dicir ''país'': asina, la ''tierra d'Israel'', la ''tierra de Hatti'', la ''tierra d'Exiptu'', pa referise a los países d'Israel, Hatti o Exiptu, por casu. Tamién se llamó Akkad a una ciudá (vease, [[Agadé]]), bien importante na rexón mientres esi períodu, y de la cual toa esta área o rexón, la ''tierra de Acadia'', el ''país de los acadios'', derivó'l so nome. La ''Acadia Mesopotámica'' nun tien de confundir se coles antigües colonies franceses de la mariña esti del Canadá les cualos tamién llamar [[Acadia]].
{{estremar|Acadia}}
'''Acadia''', '''Acad''' o '''Tierra de Acadia''', yera una rexón del norte de [[Caldea]], esto ye, la [[Baxa Mesopotamia]], ente [[Asiria]] al noroeste y [[Sumeria]] al sur, mientres el periodu de la [[hestoria antigua]] anterior a [[Babilonia (ciudá)|Babilonia]], onde s'anició la [[llingua acadia]]. ''Tierra'' (en acadio, ''mat'') ye un términu qu'equival a dicir ''país'': asina, la ''tierra d'Israel'', la ''tierra de Hatti'', la ''tierra d'Exiptu'', pa referise a los países d'Israel, Hatti o Exiptu, por casu. Tamién se llamó Akkad a una ciudá (vease, [[Agadé]]), bien importante na rexón mientres esi períodu, y de la cual toa esta área o rexón, la ''tierra de Acadia'', el ''país de los acadios'', derivó'l so nome. La ''Acadia Mesopotámica'' nun tien de confundir se coles antigües colonies franceses de la mariña esti del Canadá les cualos tamién llamar [[Acadia]].
 
Babilonia, como rexón, aniciar a partir de los territorios combinaos de Acadia y Sumeria. La llingua acadia evolucionó pa formar la llingua babilónica, ente que la [[llingua sumeria]] sumió. Los acadios, anque utilizaron la [[escritura cuneiforme]], al igual que los sumerios, traducir a la so llingua.