Diferencies ente revisiones de «Mongoles»

Contenido eliminado Contenido añadido
Sin resumen de edición
Llinia 4:
 
==Historia==
Nel primer milenariu de la nuestranuesa era, los mongoles vivíen na Siberia Oriental. Esta situación d'alloñamientu pa coles grandes civilizaciones d'[[Asia]], explica que la so cultura tea pocupoco evolucionada, al contrario que la de los [[turcos]].
 
A principios del segundu milenariu desplazaronsedesplazáronse hasta'l territoriu que se diba convertir na actual [[Mongolia]].
 
Anque nonnun yeren mui numberosos (la población estímase en 200.000 persones nel apoxéu del so imperiu), los mongoles xugaron un papel perimportante na historia mundial. Agrupaos al mandu de [[Xenxis Can]], crearon el mayor imperiu de tolos tiempos, con 35,7 millones de km² y masmás de 100 millones de persones baxo la so alministración. Llegaron a controlar la mayor parte de [[China]], [[Corea]], [[Indochina]], [[Birmania]], [[Irán]], [[Iraq]], [[Asia Menor]], [[Rusia]], [[Polonia]], [[Hungría]] y parte de los [[Balcanes]].
 
En cambiu, los mongoles fracasaron per dos veces na conquista de [[Xapón]]. La primera vez el tifón [[kamikaze]] (''vientu de los dioses'', del xaponés ''kami'' "espíritu, dios" y ''kaze'' "vientu") aniquiló la flota mongol. La segunda vez los barcos sobrevivieron a otru tifón, pero perdiéronse toles provisiones. La infanteriainfantería y los samurais xaponeses derrotaron ensin mayor dificultá a unos soldaos mongoles afamiaosesfamiaos.
 
==Enllaces esternos==