Diferencies ente revisiones de «Degaña»

Contenido eliminado Contenido añadido
m correiciones
Alejl (alderique | contribuciones)
Sin resumen de edición
Llinia 27:
}}
'''Degaña''' ye un [[conceyu]] d'[[Asturies]]. Llenda al norte con [[Cangas del Narcea]], al sur con [[Llión]] y al oeste con [[Ibias]].
 
== Hestoria ==
 
=== De la Prehistoria a la Edá Moderna ===
La hestoria d'esti conceyu ta xunida a la de Ibias, en que'l so territoriu tuvo incluyida mientres enforma tiempu. Por eso son bien pocos los datos que tenemos sobro esti conceyu.
 
Hai restos tumulares abargana de La Prohida y distintos restos castrenses como Los Castros, el castru mineru de Larón y el cercu romanu de Arnosa.
 
Hai poca documentación sobro la so dómina medieval. Apaez daqué sobro'l monesteriu de Santiago de Degaña del 912, pero la so autenticidá ta nel entredichu, yá que se cree que ye xuna documentación falsa.
 
Nel sieglu XIII, taba venceyáu a les tierres altes de Llión tal como queda patente na Carta Puebla de L.laciana. Les relaciones con esti conceyu siguieron vixentes hasta la dómina moderna. Hai bien poca documentación sobro esta zona nesta dómina que pueda danos datos sobro la so estructura y forma de vida, en parte por cuenta de la so vinculación coles tierres altes de Llión.
 
El cotu de Degaña y Zarréu qu'ocupaben parte d'estes tierres pasaron por distintes manos, la familia Quiñones o la familia Queipo de Llanu que tuvieron continuos pleitos coles xentes del llugar, polos abusos que fueron cometiendo esti señores feudales, pero'l predominiu señorial entá siguiría mientres munchos años hasta finales del sieglu XVIII y principios del XIX.
 
=== Sieglu XIX d'equí p'arriba ===
Nel sieglu XIX, suprímense los señoríos xurisdiccionales de Zarréu y Degaña, integrándose nel conceyu de Ibias, pero estos conceyos siempres caltuvieron xuna actividá al marxe de la organización conceyil de Ibias. Esto condució a qu'en 1863 constituyérase xuna demarcación autónoma que va incluyir los antiguos cotos col nome de Degaña, una y bones ésti yera'l núcleu más importante entós daquella.
 
Nel sieglu XX, mientres la Guerra Civil española, en Degaña y Ibias trunfen el Frente Popular por cuenta de la influencia de les nueves actividaes mineres. Dempués del conflictu armáu, el so procesu históricu más importante foi'l desenvolvimientu de los xacimientos hulleros. Esti desenvolvimientu tamién traxo cambeos urbanísticos destacables, garré'l so capital Degaña que yera la principal localidá, pasó a un segundu planu, frente al emburrie de Zarréu que siendo un pequenu enclave rural convertir nel núcleu más habitáu del conceyu.
 
==[[Parroquia|Parroquies]]==