Diferencies ente revisiones de «Degaña»

Contenido eliminado Contenido añadido
Alejl (alderique | contribuciones)
Sin resumen de edición
Alejl (alderique | contribuciones)
Llinia 28:
'''Degaña''' ye un [[conceyu]] d'[[Asturies]]. Llenda al norte con [[Cangas del Narcea]], al sur con [[Llión]] y al oeste con [[Ibias]].
 
== [[Hestoria]] ==
 
=== De la Prehistoria a la Edá Moderna ===
Llinia 45:
 
Nel sieglu XX, mientres la Guerra Civil española, en Degaña y Ibias trunfen el Frente Popular por cuenta de la influencia de les nueves actividaes mineres. Dempués del conflictu armáu, el so procesu históricu más importante foi'l desenvolvimientu de los xacimientos hulleros. Esti desenvolvimientu tamién traxo cambeos urbanísticos destacables, garré'l so capital Degaña que yera la principal localidá, pasó a un segundu planu, frente al emburrie de Zarréu que siendo un pequenu enclave rural convertir nel núcleu más habitáu del conceyu.
 
== [[Xeografía]] ==
La so principal vía de comunicación ye l'AS-15, que traviesa tol conceyu y qu'al traviés del acabante inaugurar túnel del Rañadoiru dexa la comunicación col centru de la rexón. Ta a una distancia de la capital del Principáu de 140 kilómetros y ta en proyectu la construcción d'una autovía ente Uviéu y Ponferrada qu'escurriría por tol conceyu, de la cual el túnel del Rañadoiru foi la primer piedra. Otra vía del conceyu ye l'AS-212 Cecos - Degaña.
 
=== Orografía ===
Asitiáu a 852 msnm tratar de la capital de conceyu asitiada a mayor altitú del Principáu d'Asturies. El so relieve ta marcáu na llende septentrional colos picos de Grallos de 1.866 metros, Chagonacho de 1.870 metros, Rubio de 1.863 metros y la llende meridional formáu pol cordal Cantábrica, na que les sos cotes más importantes son: la Moreda de 1.859 metros, Bóveda de 1.923 metros, y Peña de Trayectu de 1.698 metros. Los desniveles son bien pronunciaos y los sos valle son d'orixe glaciar que dexaron circos y morrenes.
 
=== Hidrografía ===
La so rede hidrográfica ta marcada pel ríu Ibias y los sos afluentes que son pequenos regueros de curtiu percorríu: Les Corradas, Regueira de Vasa, el Regueirán, etc.
 
=== Flora y fauna ===
Los sos montes tán poblaos de vexetación autóctona: hayas, carbayos, xardones. Onde hai especies como l'osu, el corzu, el xabalín, etc. Nos sos ríos abonda la trucha.
 
La so riqueza natural fixo que'l conceyu fuera declaráu Parque Natural de les Fontes del Narcea Ibias y Degaña y el so parte noroeste integrar na Reserva de Muniellos.
 
==[[Parroquia|Parroquies]]==