Diferencies ente revisiones de «Siero»

Contenido eliminado Contenido añadido
Oriciu (alderique | contribuciones)
Sin resumen de edición
Etiqueta: edición de fonte 2017
Sin resumen de edición
Llinia 58:
 
==[[Xeografía]]==
Dende'l puntu de vista xeolóxicu la mayor parte del suelu de Siero ye cretáceo con arenisques, pudingas y margas, anque tamién hai terrenal aluvial nes proximidaes de los ríos Nora y Noreña y terrenal carboníferu na zona suroriental.
Tien dentro del so territoriu al conceyu de [[Noreña]].
 
[[Topográficamente]] falando, el conceyu de Siero ta enmarcáu na nidia depresión prelitoral asturiana, flanqueado per nidios montes con mayor elevación nel so parte más oriental, quedando encuadrada la parte centroccidental n'una enorme enllanada que va dende les proximidaes de la capital hasta Uviéu y Llanera. Esta enllanada recibe'l nome de llanera de Siero. Les elevaciones septentrionales empiecen na llende de Peñaferruz, siguen poles sierres de Ruedes, Cruces, el picu de San Martín y acaba na peña de Huergo. Nel cantu oriental atópase'l Picu Fariu, máxima altitú del conceyu con 734 metros, y tamién los cordales de Nava y Bimenes. Un pocu más al interior atopa la Peña Careses de 520 metros. Na parte estremera meridional asítiase la sierra de Paranza, y les llombes de San Xusto, Molledo y Arenas. El Picu de los Cuatro Xueces ta alcontráu al nordés, sirve de llende de los conceyos de [[Villaviciosa]], [[Xixón]], [[Sariegu]] y [[Siero]], y recibe el so nome yá que ellí axuntábense dos talos xueces de los cuatro conceyos para aldericar problemes comunes.
 
Los sos accidentes fluviales más importantes son el ríu Nora y el ríu Noreña. El Nora vien de la fonte de Valvidares nel conceyu de [[Sariegu]], traviesa'l conceyu pela zona central en dirección esti oeste, saliendo del conceyu en busca del [[Ríu Nalón|Nalón]]. El Noreña naz nes estribaciones de les llombes de La Collada, traviesa'l conceyu y flúin les sos agües al Nora en [[Llugones]].
 
En cuanto al clima, el del conceyu de Siero ye de los más templaos d'Asturies y atópase englobado dientro del clima templáu-oceánicu, sicasí presenta unes traces diferenciadores que-y conceden ciertu calter de continentalidad, por cuenta de la distancia al mar y de la esistencia de barreres orográfiques.
 
De la so vexetación hai que comentar que nel conceyu de Siero los praos naturales ocupen la mayor parte del suelu municipal, tando la superficie forestal poblada de pinos, ocalitos de repoblación, castañales y hayas.
 
==[[Parroquia|Parroquies]]==