Diferencies ente revisiones de «Provincia de Soria»

Contenido eliminado Contenido añadido
Alejl (alderique | contribuciones)
Alejl (alderique | contribuciones)
Llinia 59:
Mientres la [[Edá del Fierro]], la provincia de Soria formaba parte de la Celtiberia, territoriu nel que vivíen los [[celtíberos]], consideraos mayoritariamente como celtes. Esta cultura dexó na provincia restos arqueolóxicos de tanta importancia como los de Numancia, Uxama (Osma), o Termancia (Tiermes), y pasaxes históricos tan singulares como'l conocíu como la Xesta de Numancia. Tres les guerres de conquista y el posterior procesu de romanización, la provincia perteneció al Conventus Cluniensis de la provincia romana de Tarraconensis. D'esti periodu destaquen les citaes ciudaes de Numancia, Tiermes y Ocilis (Medinaceli).
 
Tres la cayida del [[Imperiu romanu|Imperiu Romanu]] foi ocupada por [[visigodos]] primeru y musulmanes dempués, de que'l so pasu caltener los castiellos de [[Medinaceli]] y [[Gormaz]], la fortaleza califal más grande d'Europa na so clase. Ye mientres esta dómina de dominiu musulmán, nel que la provincia convertir de nuevu en protagonista principal de la hestoria, una y bones el más conocíu guerreru musulmán, Almanzor, tenía la so see en Soria, nel llugar de Medinaceli; y los llugares de la ribera del Douru sorianu, pasaben costantemente de manos musulmanes a cristianes, y viceversa, tando prácticamente despobladas. D'esta dómina son les innumberables talayes y torres defensives que chisquen la provincia y que dieron el nome a Castiella, tierra de castiellos.<gallery>
Ficheru:Monasterio de Santa María de Huerta, Santa María de Huerta Soria, España, 2015-12-28, DD 28-30 HDR.JPG|Refectorio del Monesteriu de Santa María de Güerta, Santa María de Güerta.
</gallery>
 
Dempués de reconquistar na [[Edá Media]], [[Soria]] conoció la mayor rellumanza de la so hestoria, convirtiéndose na xoya del románicu que güei día inda ye. Cola rellumanza que supunxo'l medioevo sorianu como zona fronteriza ente los reinos de [[Castiella (dixebra)|Castiella]], Navarra y Aragón. En 1187, Alfonso VIII convocó a los nobles y a los representantes de les ciudaes más importantes de Castiella a Cortes en San Esteban de Gormaz, no que (al pie de les Cortes de Llión de 1188) sería'l primer exemplu de parlamentarismo nel mundu occidental.