Diferencies ente revisiones de «Provincia de Soria»

Contenido eliminado Contenido añadido
Alejl (alderique | contribuciones)
Alejl (alderique | contribuciones)
Llinia 87:
* Comarca del Moncayo
* Comarca d´Arcos de Jalón
 
== Economía ==
Amás de los tradicionales sectores económicos provinciales de l'agricultura de cerealista de secanu, anguaño la economía soriana asitiar nel turismu (rural, monumental, paleontolóxicu, de monte y de nieve), según nel sector enerxéticu y l'industrial, onde destaca la industria agroalimentaria y el tresformamientu de la madera y fabricación de muebles.
 
Los principales polos industriales de la provincia atopar na redolada de la ciudá de [[Soria]], y en [[Ólvega]], [[Almazán]] y [[El Burgu de Osma]]. A pesar de la situación estratéxica de la provincia abargana d'importantes urbes españoles como [[Madrid]], [[Valladolid]], [[Pamplona]] y [[Zaragoza]], la falta d'infraestructures de tresporte y enerxétiques fayadices provocó que la provincia nun tuviera un desenvolvimientu industrial suficiente y equilibráu. Como reacción a esti fechu, creóse un movimientu ciudadanu llamáu «Soria ¡Yá!» que demanda, ente otres coses, infraestructuras de comunicación fayadices pa la provincia, y culpa al Estáu pola falta d'inversiones.
 
=== Sector primariu ===
L'agricultura soriana folgó, tradicionalmente, na agricultura cerealista de secanu. Nos años 50 había un total de 70 000 hectárees cultivaes, pero xuna escesiva parcelación y la falta de mecanización resultaben nuna bien baxa productividá.​ En 1960, cuando entá'l sector primariu ocupaba al 69 % de el trabayadores de la provincia, el 70 % de les esplotaciones agrícoles usaben puramente tracción animal. Hai anguaño xunas 100 000 hectárees dedicaes na provincia al cultivu del trigu y otres 100 000 al cultivu de la cebada.
 
Cabeza de la Mesta, la principal ganadería na provincia soriana ye la ovina y nos años 60 contabilizábense más de 800 000 cabeces de ganáu. Al igual que churres y merines sustituyeren a la variedá d'oveya negra de la Celtiberia, dende los años 60 les variedaes autóctones de vaques Serranes Sorianes, gochos y pites fueron cruciaes o sustituyíes por otres variedaes más granibles.
 
Importante ye tamién la esplotación de los recursos forestales autóctonos pal llogru de madera, resina y la recueya de cogordes. Finalmente, la provincia acoyó dende tiempor remotos cierta actividá minera (canteres de mármol en Espejón, mines de fierro na Sierra de Toranzo, Ólvega, hasta los años 70) que se va ver ampliada nun futuru, o non, pola esplotación d'un importante xacimientu de magnesitas en Borobia yá que anguaño'l proyectu esta rimada del resolvimientu de dellos recursos xudiciales polos sos afeccciones, ente otros, al ríu Manubles.
 
=== Sector secundariu ===
Ente que el sector agrariu tien xuna contribución bien alta al PIB de la provincia (10 puntos cimeru a la media española), el sector industrial representa xuna proporción sobromanera pequena, apenes cimera al 20 % del so PIB. Destaca la industria agroalimentaria (fariñeres; industria cárnica, particularmente en Ólvega; bodegues, incluyendo dalgunes de denominación d'orixe de Ribera de Douru en San Esteban de Gormaz), de tresformamientu de la madera y fabricación de muebles (que coles mesmes qu'aprovecha contribuyir al caltenimientu de los sos montes y a la xeneración d'empléu) y tien xuna participación importante de la industria auxiliar de componentes de automoción.
 
=== Sector terciariu ===
Soria cuenta con interesantes valores pal turismu, amestaos a los sos propios recursos. Per una parte, la so situación xeográfica nel territoriu nacional, ente los Valles del [[Ríu Ebro|Ebro]] y del [[Ríu Duero|Douru]], próxima a grandes capitales, como [[Madrid]] y [[Zaragoza]], y a [[Navarra]], [[La Rioxa]] y el [[País Vascu]].​ La provincia cunta cola pequena estación d'esquí nórdicu y alpín de Santo Inés.
 
== Ver tamién ==