Diferencies ente revisiones de «Rexón de Llión»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-edC +e.C.)
m →‎Historia: Rioja => Rioxa
Llinia 66:
Amás, per esos años y el restu de la década de 1980, empiecen a organizase los primeros partíos políticos propiamente llionesistes, como'l [[Bloque Autonomista del País Llionés]], el [[Partíu Nacionalista Llionés]] (P.N.L.L), el [[Partíu Rexonalista del País Llionés]] (PREPAL), cola so organización moza [[Xuventúes Llionesistes]] (XX.LLLL.), el Bloque Agrariu (BA), o la [[Unión Llionesista]] (UNLE).
 
Apruébase'l [[réxime pre-autonómicu de Castiella y Llión]] formáu al entamu poles provincies que s'ascribieron a Llión na reforma de 1833 (Salamanca, Zamora y Llión) y les ascrites a [[Castiella La Vieya]] (Santander, Logroño, Palencia, Valladolid, Segovia, Soria, Ávila y Burgos). Posteriormente, Santander y Logroño devincularíense, formando comunidaes autónomes de Cantabria y La RiojaRioxa. N'acuerdu adoptáu'l 31 de xunetu de 1981, la Diputación Provincial de Segovia decide exercitar la iniciativa pa que Segovia pudiere constituyise en comunidá autónoma uniprovincial, pero nos conceyos de la provincia la situación taba igualada ente los partidarios de la autonomía uniprovincial o col restu de Castiella. Finalmente, la provincia de Segovia incorporóse a la nueva comunidá autónoma al traviés de la [[Llei Orgánica 5/1983]] por «motivos d'interés nacional». A esto súmase-y la resolución del Tribunal Constitucional en la Sentencia 89/1984 de 28 de setiembre, onde s'anulaba la revocación de la Diputación de Llión (13 de xineru de 1983) del so acuerdu primixeniu sobre'l muérganu preautonómicu de Castiella y Llión.
 
Coincidiendo con aquella sentencia, produxéronse en Llión diferentes manifestaciones, que según dalgunes fontes<ref>''Diario de León'', 5 de mayu de 1984.</ref> axuntaron a un númberu cercanu a los 90.000 asistentes.