Diferencies ente revisiones de «Alegoría»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Robó: Troquéu automáticu de testu (-\[\[\b([a-zA-ZáéíóúÁÉÍÓÚñÑ]+)(u\b)\]\]s\b +\1os)
Llinia 15:
Por casu, [[Omar Khayyam]] afirma que la vida humana ye como una partida de [[axedrez]], na cual los caxellos negros representen les [[nueche]]s y les blanques los [[día]]s; nella, el xugador ye una pieza más nel tableru. [[Jorge Manrique]], per otra parte, afirma, tomándolo del ''[[Eclesiastés]]'', que les nueses vides son ríos y como ellos solo paecen distintos nel so cursu y caudal, pero non na so final, que ye'l mar/la muerte: el final foi yá escritu, pero non l'intre de la vida. Y [[Bernardo de Chartres]] enseñaba que somos «[[Nanos (mitoloxía)|nanos]] a costazos de [[Xigante (mitoloxía)|xigantes]]», porque por nós mesmos nun podemos ver bien llueñe, pero xubíos a costazos del saber antiguu podemos ver inclusive más de lo que vieron los grandes homes del pasáu.
 
El significáu alegóricu ye tamién unu de los cuatro que ye posible estraye-y a la [[Biblia|Sagrada Escritura]] según los [[teólogu|teólogos]]s.<ref name="alegoría_cic">[http://www.vatican.va/archive/catechism_sp/p1s1c2a3_sp.html Artículu del Catecismu de la Ilesia Católica sobre la Sagrada Escritura]</ref> Per otra parte, conozse como [[Escuela alegóricu-dantesca]] la poesía alegórica española del [[sieglu XV]] influyida pola Divina Comedia de [[Dante Alighieri]]. Podemos ver na ''Divina Comedia'' de Dante que la lloba ye alegoría de lluxuria y el lleón ye alegoría de soberbia. Los principales representantes fueron don [[Íñigo López de Mendoza]], el [[Marqués de Santillana]] y [[Juan de Mena]].
 
El dramaturgu barrocu [[Pedro Calderón de la Barca]] llevó a la so perfección el subxéneru dramáticu alegóricu nun actu de tema eucarística denomináu [[autu sacramental]], onde los personaxes son en realidad alegoríes de conceutos astractos. En ''El verdaderu divos Pan'', define asina l'alegoría: