Diferencies ente revisiones de «Anemia»

Contenido eliminado Contenido añadido
Sin resumen de edición
m Robó: Troquéu automáticu de testu (-\[\[\b([a-zA-ZáéíóúÁÉÍÓÚñÑ]+)(u\b)\]\]s\b +\1os)
Llinia 45:
** Procesu inflamatorio crónicu: l'aumentu de la producción de [[citoquina]]s (sobremanera la Interleucina-6) exerz un efectu inhibidor de la [[eritropoyesis]], al aumentar la síntesis y lliberación de [[hepcidina|hepcidina hepática]], que'l so mecanismu ye bloquiar la salida de fierro hepáticu, aumentar los almacenes de fierro nos macrófagos y menguar l'absorción intestinal de fierro. Amás el TNF-alfa y la interleucina-1 tán rellacionaos con una resistencia a la eritropoyetina.
** Fallu renal crónicu: principalmente por un amenorgamientu de la producción de eritropoyetina nel [[reñón]]. Anque secundariamente, por un acúmulo de [[metabolito]]s tóxicos y alteración del ambiente medular pa la eritropoyesis.
** Anemia aplásica: xeneralmente adquirida por consumu de [[fármacu|fármacos]]s que xeneren una reacción autoinmune de los linfocitos T ([[bencenu]], [[metotrexato]], [[cloranfenicol]]) contra les célules precursores de eritrocitos y leucocitos (sacante de los linfocitos). Caracterizar por una [[pancitopenia]]. Esisten delles formes hereditaries, siendo la más común l'anemia de Fanconi, que se caracteriza por un defectu nel arreglu del ADN eritrocitario (BRCA 1 y 2, Rad51); ye de calter autosómica recesiva, alcontrada nel cromosoma 16.
* Eritropoyesis inefectiva
** Defectu na síntesis d'ácidos nucleicos