Diferencies ente revisiones de «Atleta»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Robó: Troquéu automáticu de testu (-\[\[\b([a-zA-ZáéíóúÁÉÍÓÚñÑ]+)(u\b)\]\]s\b +\1os)
Llinia 14:
La institución de los combates atléticos ye perantigua. Créese que [[Licaón (mitoloxía)|Licaón]] foi'l primeru qu'estableció los de [[Arcadia]], y [[Hércules (macedoniu)|Hércules]] aquellos que fixeron célebre a [[Olimpia]]. Según el testimoniu de [[Homero]] paez qu'antes de la [[guerra de Troya]] celebráronse yá pa faer más solemnes los funerales de los grandes homes. Pero ye de creer qu'entós nun sería un oficiu distintu, sinón parte de los exercicios militares como asocedió dempués, un sieglu antes de [[Platón]], cuando la frecuencia de los mesmos xuegos y l'esperanza del premiu y de la fama punxo en sumu creitu la ximnástica de los atletes.
 
En Grecia, los atletes yeren de condición llibre, en cuantes que los romanos yeren [[esclavu|esclavos]]s o [[llibertu|llibertos]]s.
 
Estos xuegos, inventaos pol valor y la virtú, dexeneraron en viciu y vanidá. L'oficial que presidía los exercicios llamábase ''agonistarco'', nome deriváu de la voz griega ''agon'', combate o engarradiella, polo que se llama ''agonística'' a la ciencia de los combates o arte de los atletes y tamién ''ximnástica'' por engarrar desnudos.
Llinia 21:
[[Archivu:Gladiateur bronze.jpg|miniaturadeimagen|Boxeador en reposu, escultura griega, S. III a.C.]]
 
Los atletes reparaben un réxime de vida particular. Nos primeros tiempos, si creemos a [[Plinio el Viejo|Plinio]] y a [[Pausanias de Lidia|Pausanias]], nun se calteníen sinón de [[figu|figos]]s secos, [[nuez (frutu)|nueces]] y [[quesu]] tienru. Según Plinio, un famosu maestru de [[palestra]] llamáu Pitágoras, contemporaneu del filósofu del mesmu nome, foi'l primeru que-yos dexó l'usu de la carne y el primer atleta que la comió llamábase Eutímenes. En tiempu de [[Hipócrates]] comer efectivamente, como se deduz del so ''Epidemia''. Sicasí, nun comíen indistintamente de cualesquier especie de carne: la más sólida y por consiguiente la más propia pa suministrar fuerza y un alimentu más nutritivo yera preferida a toles otres. El [[güe]] y el tocín condimentados con [[vinagre]], con una especie de pan ensin [[lleldu]] bien pesáu, cubiertu con quesu tienro llamáu ''coliphium'', yeren los sos manxares; y estes carnes yeren más bien rustíes que fervíes o guisaes, manera d'alimentase llamáu por dellos autores ''gerophagia'', esto ye, nutrimento secu. Pelo normal comíen los atletes con escesu asemeyaos alimentos. [[Galeno]] cunta qu'un atleta creía faer una comida bien frugal cuando nun había comíu más que dos mines o dos llibres de carne y el pan proporcionao. [[Milon de Crotona]] apenes taba quitáu la sede con venti mines de carne, otres tantes de pan y quince pintes de vinu.
 
Sicasí d'estos escesos, los antiguos aplauden polo xeneral la so templanza: