Diferencies ente revisiones de «Galilea»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-Mediterráneu +Mediterraneu)
Llinia 6:
[[Archivu:Lemon Orchard in the Galilee by David Shankbone.jpg|thumb|Plantíu de llimonales na '''Alta Galilea'''.]]
[[Archivu:First century palestine-ye.svg|thumb|La rexón en tiempos de los romanos, sieglu I Y.C.]]
'''Galilea''' (en [[idioma hebréu|hebréu]], הגליל ''hai-Galil'', "la provincia" ; en [[idioma árabe|árabe]], '''الجليل''' ''al-Jalil''; en [[llatín]] ''Galilaea'', del [[griegu antiguu]] ''Γαλιλαία'') ye una rexón histórica montascosa asitiada al norte de [[Israel]], allugada ente'l [[mar MediterráneuMediterraneu]] y el valle del Zabulón al Oeste, el sur del Llíbano al Norte, el [[Valle de Jezreel]] y Beat Shean al Sur, el valle del Xordán, el valle de Hula y el Kinneret al Este.
 
Anguaño constitúi la zona norte del [[Estáu d'Israel]]. Tien una área averada de 4.000 kilómetros cuadraos, rica n'enllanaes fértiles y grebos montes. Ye una rexón de llombes, ente elles el célebre [[monte Tabor]], llugar nel que, según la tradición cristiana, asocedió la [[Tresfiguración de Jesús]]. El clima ye lluviosu y húmedu, rexistrándose una pluviosidá d'hasta 800 mm. Les principales actividaes económiques son l'agricultura y la pesca nel mar de Galilea. Ye una encruciada de caminos ente les planicies mediterránees y los desiertos al este del [[río Xordán]].
Llinia 35:
Les ciudaes más poblaes de la rexón son [[Acre (Israel)|Acre]], [[Nahariya]], [[Nazaret]], [[Natzrat Illit]], [[Safed]], [[Carmiel]], [[Shagor]], [[Afula]] y [[Tiberíades]]. La ciudá portuaria de [[Haifa]] sirvi como un centru comercial pa tola rexón.
 
Por cuenta de el so terrén montascosu, la mayoría de la xente en Galilea viven en pequenos pueblos conectaos por relativamente pocos caminos. Un ferrocarril estender al sur de [[Nahariya]] a lo llargo de la [[Mar MediterráneuMediterraneu|mariña mediterránea]], y un ramal en dirección esti empecipió operaciones nel 2015. Les principales fontes de sustentu en tola zona son l'agricultura y el turismu. Nuevos parques industriales tán desenvolviéndose, trayendo consigo nueves oportunidaes d'empléu pa la población local qu'inclúi munchos nuevos inmigrantes. El gobiernu israelín apurre fondos pa proyectos d'iniciativa privada, el Fondu de Financiamientu de Galilea, entamáu pol Institutu Milken y el Fondu de Desenvolvimientu Económicu de Koret.
 
La Galilea ye'l llar d'una gran población árabe musulmana. Tamién hai poblaciones importantes d'israelinos drusos y cristianos. Tanto los drusos israelinos como los cristianos tienen les sos mayoríes en Galilea, incluyendo poblaciones maronites. Otres minoríes notables son los beduinos y los circasianos.
Llinia 48:
Galilea ye un destín popular pa los turistes nacionales y estranxeros qu'esfruten de les sos ufiertes escéniques, recreatives y gastronómiques. La Galilea atrai a munchos pelegrinos cristianos, una y bones munchos de los milagros de Jesús asocedieron, según el Nuevu Testamentu, nes mariñes del Mar de Galilea, incluyendo la so caminada sobre l'agua, aselando la nube y alimentando a cinco mil persones en Tabgha. Amás, numberosos sitios d'importancia bíblica atopar en Galilea, como Megiddo, Valle de Jezreel, Monte Tabor, Hazor, Cuernos de Hattin, y más.
 
Un senderu de senderismo popular conocíu como'l yam leyam, o de mar a mar, empieza los escursionistes nel MediterráneuMediterraneu. Depués caminen pelos montes de Galilea, Tabor, Neria y Merón, hasta'l so destín final, el Kinneret (Mar de Galilea).
 
N'abril de 2011, Israel dio a conocer el "Camín de Jesús", un senderu de 60 kilómetros na Galilea pa los pelegrinos cristianos. El senderu inclúi una rede de senderos, caminos y senderos pa bicicletes que xunen sitios centrales de la vida de Jesús y los sos discípulos, incluyendo Tabgha, el llugar tradicional del milagru de Jesús de los panes y peces, y el Monte de les Bienaventuranzas, onde él apurrió'l so Sermón nel Monte. Termina en Capernaum nes veres del mar de Galilea, onde Jesús casó les sos enseñances.