Diferencies ente revisiones de «Máquina de coser»

Contenido eliminado Contenido añadido
mSin resumen de edición
Llinia 1:
{{referencies adicionales|t=20150201105706}}
Una '''máquina de coser''' esye una máquina utilizada para [[coser]] [[Texíu (testil)|tela]] y otros materiales con [[filo]]. Fueron inventadasinventaes durantemientres la primera [[Revolución Industrial|revolución industrial]] parapa menguar la cantidadcantidá de trabajotrabayu de costuracordura en empresasnes
empreses textilestestiles. DesdeDende la invención de la primer máquina de coser, atribuidaatribuyida a Thomas Saint en Londres, en 1790, mejorandoameyoróse notablemente la so eficiencia y productividadproductividá en lana industria textiltestil.
 
LasLes máquinasmáquines de coser domésticasdoméstiques estántán diseñadasdiseñaes parapor que una persona pueda coser artículos individuales utilizando un ciertociertu tipotipu de puntada. En unaNuna máquina de coser moderna la tela seesmucir desliza por lapola máquina sinensin necesidadnecesidá de agujas[[aguya]]s ninin dedalesalfergues, haciendofaciendo la tareaxera más rápidamenterápido que con costuracordura manual. LasLes máquinasmáquines industriales, porper otrootru ladollau, son más grandes y rápidasrápides, facilitando una mejormeyor producción de textiltexíu.
 
LasLes máquinasmáquines de coser pueden tenerfaer una gran variedadvariedá de puntadaspuntaes rectosrectes o en patrones. IncluyenInclúin medios para rebanarp'abasnar, sujetarsuxetar y mover la tela conso la aguja[[Aguyeretia|aguya de coser]] parapa formar el patrón de la puntada. La mayoría de lasles máquinasmáquines de coser caserascaseres y lasdelles industriales usanusen [[Punto cadena|puntos de cadena]] o cadeneta.
 
== HistoriaHestoria ==
[[Archivu:Singer sewing machine detail1.jpg|thumb|Máquina de coser Singer.|146x146px]]
Anque la primer patente pa una máquina de coser, pa puntos de cadeneta, concédese-y al inglés Thomas Saint en 1790,<ref>{{Obra citada |url= http://www.ismacs.net/sewing_machine_history.html |editorial= ISMACS |títulu= A brief history of the sewing machine |fechaacceso=1 de febreru de 2015}}.</ref> 35 años antes al inxenieru alemán Charres Fredrick Wiesenthal, afincáu n'Inglaterra, otorgar la primer patente pa una [[Aguyeretia|aguya de coser]] afecha pa una máquina.<ref name="sewing">{{Cita web |url=http://indecohotels.com/sewingmachinebeginning.html |títulu=Sewing Machine Beginning |fechaacceso=1 de febreru de 2015 |obra=Sewing}}</ref><ref>{{Cita web |url=http://maquinasdecoser.org |títulu=Les Maquinas de Coser - Maquinas de Coser |fechaacceso=2 d'agostu de 2016|sitioweb=Maquinas de Coser}}</ref>
Línea 12 ⟶ 13:
== Estructura ==
La típica estructura de la máquina de coser componer d'una base na cual sofita'l brazu de la máquina. Na base atopen los mecanismos pal arrastre de la tela y nel brazu atopen los mecanismos de movimientu de l'aguya. Per fora tán les polees que determinen la tensión del filo. Suélense atopar nel cuerpu de la máquina los controles de la llongura de la puntada, de la tensión del filo cimeru ya inferior, y de presión del prensatelas. El cuerpu inclúi tamién un mecanismu de bobinado del filo inferior que sirve pa tamién consiguir bona estructura en tou lo que queramos coser.
== CaracterísticasCaracterístiques ==
=== Tipos de Puntada ===
Les máquines de coser realicen una gran variedá de puntaes, planes y decoratives. La norma ISO 4915:1991 reconoz más de 30 tipos de puntaes, en que la so formación precisar dende unu hasta siete cabo.
Línea 35 ⟶ 36:
La puntada de Cadeneta formar por mediu d'una aguya y una danzadera, que forma llazos sol material que se cues. Esta puntada foi llargamente usada nes primeres máquines de coser pero foi reemplazada pola puntada recta debíu al que se desfacer fácilmente al halar o cortar unu de los cabos que lu componen.
 
=== AgujasAguyes de coser ===
La [[aguya]] tien delles característiques que determinen la eficacia de la formación del puntu. L'aguya de la máquina de coser tien de tar siempres recta y afilada pa una cordura óptima. L'aguya normal de máquina de coser estremar nes siguientes partes:
 
Línea 45 ⟶ 46:
* '''Calibres:''' na actualidá hai una gran variedá de calibres pa los distintos tipos de teles
 
===Diferencies entreente máquinasmáquines industriales y domésticasdoméstiques===
'''Les máquines de Coser Industriales''' son más grandes, rápides y variaes nel so tamañu, costo, apariencia y xeres. Estes, a diferencia de les '''máquines doméstiques''' úsense usualmente pa una sola xera y soporten llargos periodos d'operación continua. Tienen asina mesmu más partes móviles y motores comparativamente más grandes. Les máquines industriales tamién son más xenériques siendo los sos partes relativamente intercambiables. Un motor de casi cualquier tipu de máquina funciona en cualesquier otra, y los prensatelas y bobines son intercambiables ente marques. Nes máquines doméstiques estos elementos son específicos a cada marca. Los motores nes máquines industriales, son elementos separaos, instalaos usualmente so la mesa, ente que les máquines doméstiques tien los sos motores instalaos dientro del cabezote mesmu.
 
== VéaseVease tambiéntamién ==
* [[CosturaCordura]]
* [[ElectrodomésticoElectrodomésticu]]
* [[Industria textiltestil]]
* [[Máquina de coser Singer]]
* [[Telar]]
 
== ReferenciasReferencies ==
{{listaref}}