Diferencies ente revisiones de «Quini»

Contenido eliminado Contenido añadido
Sin resumen de edición
Sin resumen de edición
Llinia 1:
{{revisáu}}
{{Persona}}
 
'''Enrique Castro González''' ([[Uviéu]], [[Asturies]], [[23 de setiembre]] de [[1949]]),{{nym}} más conocíu como '''Quini''', yefoi un ex-futbolista asturianu que xugó nel [[Real Sporting de Xixón]] y nel [[FC Barcelona]], ganando 7 veces el troféu al máximu goleador de la lliga.
 
== Biografía ==
'''Enrique Castro González''', '''Quini''', nació en [[1949]] n’n'[[Uviéu]] aunque de bien neñu treslladóse a vivir a [[Avilés]], onde entamó la so carrera como futbolista nel [[Real Avilés Industrial|Club Deportivo Ensidesa]]. Más tarde ficharía pol [[Sporting de Xixón|Real Sporting de Xixón]] y años depués pol [[FC Barcelona]].
 
Xugaba como delanteru centru, siempre col numberu 9 na camiseta, y destacaba pola so capacidá goleadora. YeFoi unu de los grandes goleadores de la historia del fútbol español, destacando’l so remate de cabeza qu’executaba con maestría, teniendo nel so poder el récord de ser el máximu goleador de la lliga ([[Pichichi]]) en siete ocasiones, cinco en primera división y dos en segunda. Llegó a xugar 448 partíos na categoría cimera del futbol español, nos que marcó 218 goles.
 
Nel Sporting formó parte d’und'un tripletatriplete atacante míticamíticu na historia del Club: [[Megido]], '''Quini''' y [[Churruca]]. A la que más tarde s’incorporarías'incorporaría otru de los grandes futbolistes del equipu xixonés: [[Enzo Ferrero|Ferrero]].
 
El [[1 de marzu]] de [[1981]], foi protagonista involuntariu d’un fechu que cutió con fuerza al mundu del futbol. Siendo'lsiendo delanteru centru del FC Barcelona, y unu de los xugadores más queríos d’España, foi secuestráu hores depués d’und'un partíu de Lliga, nel que '''Quini''' marcara tres goles nel [[Camp Nou]] al [[Hércules d’Alicanted'Alicante]]. El secuestru duró 25 díes y franciórompió'l laritmu marchadeportivu trunfal d’und'un Barcelona que marchaba al frente destacáu de la Lliga y acabó perdiéndola al unnun poder superar el trauma que supusosupunxo pa los sos compañeros.
 
Foi lliberáu’llliberáu'l [[25 de marzu]] de [[1981]] nuna espectacular operación de la [[Policía Nacional]], que lu rescató d’und'un zulu allugáu nos baxos d’und'un almacén de [[Zaragoza]]. Como anécdota, cabe señalar que, laLa mesma tarde de la so lliberación, la [[seleiciónSeleición nacionalNacional de fútbol de d'España|seleiciónSeleición españolaEspañola de fútbol]], de la que Quini yera habitual, xugaba un partíu contraescontra Inglaterra nel estadiu de [[Wembley]], en Londres. El resultáu foi de 1-2 a favor del combináu español que yera la primera vegada que derrotaba a la seleición inglesa nel so propiu país.
 
Pocos díes depués de la so lliberación, '''Quini''' tornóvolvió a los entrenamientos y tuvo fuerces p’acabarp'acabar la temporada siendo’lsiendo'l máximu goleador de la Lliga (Pichichi) y pa collaborar activamente aen que’lque'l Barcelona ganaseganare la [[Copa del ReyRei de fútbol|Copa del Rei]] d’esad'esa temporada. Na final, '''Quini''' marcó dos goles precisamente al so ex-equipu, el Sporting de Xixón, al que’lque'l Barcelona derrotó por 3 a 1 nel estadiu[[Estadiu Vicente Calderón]] de [[Madrid]].
 
Col [[FC Barcelona]], nel que coincidió con xugadores de la categoría de [[Maradona]], [[Bernd Schuster]] , [[Allan Simonsen]], [[Francisco José Carrasco|"Lobo" Carrasco]], [[Marcos Alonso|Marcos]], [[Migueli]] o [[José Ramón Alexanko]], algamó cuatro títulos más, ente los que destaca la [[Recopa d'Europa]] d’Europa de la temporada 1981-1982.
 
Retiróse de la seleición tres el [[Copa Mundial de Fútbol de 1982|Mundial d’Españad'España '82]] depués de xugar 35 partidospartíos con ella y marcar 8 goles.
 
En [[1984]] abandonó el'l Barcelona pa volver al Sporting de Xixón, onde xugó les tres últimes temporaes de la so carrera.
 
AnguañuLos faicaberos años de la so vida pasólos llevando a cabu funciones de delegáu del Sporting. Yera hermanu del que fuera porteru del equipu xixonés nos años setenta y ochenta, [[Jesús Castro González|Castro]], que falleciómorrió afogáu al rescatar a dos neños en peligru na playa cántabra de Pechón.
 
== Clubes ==
Línea 49 ⟶ 50:
 
== Títulos ==
=== [[Pichichi]] ===
 
=== [[Pichichi]] ===
 
* '''Real Sporting''' - 1969/1970 - 24 goles - Segunda División
Llinia 61:
 
=== Campeonatos Nacionales ===
* '''FC Barcelona''' - Copa del ReyRei - 1980/1981
* '''FC Barcelona''' - Copa del ReyRei - 1982/1983
* '''FC Barcelona''' - Copa de la Lliga - 1982/1983
* '''FC Barcelona''' - Supercopa d’Españad'España - 1983/1984
 
=== Copes Internacionales ===
* '''FC Barcelona''' - [[Recopa|Recopa de d'Europa]] - 1981/1982
 
=== Participaciones en campeonatos de seleiciones ===
Llinia 75:
* [[Copa Mundial de Fútbol de 1982]]
 
{{NF|1949|2018|Quini}}
 
[[Categoría:Uvieínos|Quini]]
[[Categoría:Avilesinos|Quini]]
[[Categoría:Futbolistes del Real Sporting de Xixón|Quini]]
[[Categoría:AvilesinosFutbolistes del FC Barcelona|Quini]]
[[Categoría:Futbolistes d'Asturies|Quini]]