Diferencies ente revisiones de «Socontinente indiu»

Contenido eliminado Contenido añadido
EmausBot (alderique | contribuciones)
m Moviendo 1 enllace(s) interllingüístico(s), agora proporcionao(s) por Wikidata na páxina d:Q60140
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-Bangladés +Bangladex)
Llinia 20:
 
El '''subcontinente indiu'''<ref group="Nota">Nótese que '''subcontinente indiu''' nun ye un nome propiu. El ''[[Diccionariu panhispánicu de duldes]]'', primer edición (2005), nun recueye una entrada específica, pero diz en «[[Indostán]]»:
{{cita|[...] Nel usu actual puede designar, bien la rexón septentrional d'esta república asiática, bien el conxuntu de territorios de llingua hindi o, inclusive, tol '''subcontinente indiu'''.|2=[http://lema.rae.es/dpd/?key=Indostán Indostán] nel ''[[Diccionariu panhispánicu de duldes]]''.}}</ref> ye la rexón xeográfica qu'entiende la mayor parte de la [[India]] histórica, anguaño estremada ente los estaos de [[India]], [[Pakistán]], [[BangladésBangladex]], [[Nepal]] y [[Bután]]. Por razones culturales y xeográfiques, considérase tamién parte del subcontinente los estaos insulares de [[Sri Lanka]] y [[Maldivas]]. Toos estos países formen parte de la [[Asociación Sudasiática pa la Cooperación Rexonal]] (SAARC, en sigla [[idioma inglés|inglesa]]). El subcontinente indiu foi conocíu mientres sieglos como'l [[Indostán]] y ye equivalente al territoriu qu'hasta la desapaición del [[Raj británicu]] en 1947 yera conocíu como la “[[India británica]]”. En total, la superficie del subcontinente indiu xube a unos 4&nbsp;480&nbsp;000&nbsp;km&sup2;.
 
== Nomenclatura ==
De cutiu llamáu a cencielles ''el Subcontinente'', por tratase de la única rexón del mundu a la que s'aplica davezu esti calificativu, la rexón conocer n'Occidente a cencielles como “la India” o como “les Indies” hasta 1947, cuando la partición de l'antigua [[Raj británicu|India británica]] supunxo la división del territoriu ente los estaos de [[Unión de la India]] y [[Pakistán]]. D'esti últimu estáu biforcaríase darréu'l so parte oriental col nome de [[BangladésBangladex]]. Munchos habitantes de Pakistán y BangladésBangladex refuguen el términu “subcontinente indiu” por considerar que l'axetivu “indiu” tien d'aplicase solamente al Estáu actual de la República de la India. Más fayadizu sería'l términu [[Indostán]] pol so usu históricu y el so orixe terminolóxicu, pero ye de poco usu anguaño. Un nome alternativu pa la rexón ye [[Asia Meridional]] o Sur d'Asia, anque esta denominación dacuando inclúi tamién a Afganistán ya Irán, y dacuando hasta Birmania.
 
== Xeografía ==