Diferencies ente revisiones de «Sangre (gastronomía)»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-Reinu Uníu +Reinu Xuníu)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-Hungría +Hungria)
Llinia 24:
El sangre tamién puede tostase o tomase fresca, xusto dempués de que l'animal sacrifíquese. En [[Gastronomía d'España|España]] tómase [[sangre encebollada|encebollada]] o [[sangre con tomate|con tomate]]. Na [[Gastronomía de la provincia de Sevilla|Sevilla]] ellabórase la [[freizu de sangre]]. Tamién suel sirvise'l sangre de gochu con [[pataca]]s en forma de [[tapa (gastronomía)|tapa]]. El sangre de dellos animales, como'l pollu, suelse preparar con distintos platos de [[arroz]].
 
En [[Gastronomía d'HungríaHungria|HungríaHungria]], cuando un gochu sacrifícase pela mañana, el sangre tostar con cebolla y sírvese p'almorzar.
 
En [[Gastronomía de Chile|Chile]], conózse-y como [[ñachi]], platu típicu [[mapuche]] consistente en sangre fresco de corderu o de gochu, que se condimenta como [[cilantro]], ''[[merkén]]'' o dalgún otru aliñu picante y sal. Revuélvese y amiesta zusmiu de llimón; cuando se coagula, córtase'l sangre en cubos y sírvese acompañada de pan.
Llinia 46:
Na antigua [[Esparta|Lacedemonia]] yera común el [[caldu negro]], una sopa fecha de carne y sangre de gochu.
 
Nel [[Reinu Xuníu]] y otros países de la ''[[Commonwealth]]'', el ''black pudding'' (‘pudin negru’) o ''blood pudding'' (‘pudin de sangre’) facer con sangre y un rellenu de ceberes, de cutiu avena, y especias. La receta tamién ye popular en [[Finlandia]] (''[[mustamakkara]]'') y dellos países bálticos, como [[Polonia]] (''[[kaszanka]]''), [[Letonia]] (''[[asinsdesa]]'') y [[Estonia]], según en [[Alemaña]] (''[[blutwurst]]''), [[Austria]] (''[[blunzen]]''), [[HungríaHungria]] (''[[véres hurka]]''), [[España]] ([[morciella]], [[butifarra]]), [[Méxicu]] ([[moronga]]), [[Eslovenia]] (''krvavica''), [[Perú]] ([[rellenu (gastronomía)|rellenu]]), Puertu Ricu (morciella) y [[Francia]] (''[[boudin]]'').
 
En [[Portugal]] y [[Brasil]] prepárase un platu tradicional llamáu ''[[cabidela]]'' cociendo pollu o coneyu na so propia sangre, dacuando esleida con vinagre. En [[China]], [[Tailandia]] y [[Vietnam]], el sangre coagulada de pollu, coríu, gansu o gochu usar en sopes, como ye'l casu del platu típicu tailandés ''[[Tom Lued Moo]]'' (sopa de sangre de gochu). Nes [[Filipines]] ellabórase un platu popular conocíu como ''[[dinuguan]]'' con sangre de gochu condimentada con guindilla, que tradicionalmente tomar con pasteles d'arroz. En [[Suecia]], la sopa de sangre llamada ''[[svartsoppa]]'' tómase tradicionalmente en ciertes fiestes. Un tipu de morciella, el ''blodpudding'', cómese de cutiu con [[mermelada d'arándanu coloráu]]. La cocina polaca cuenta cola ''[[czernina]]'', una sopa de sangre que se consume en ciertes rexones. En [[Laos]], y dacuando en Tailandia (especialmente nel nordés), prepárase una versión cruda de ''[[laap]]'', o ensalada de carne, con carne crudo condimentada con especias y cubierta con sangre. Na rexón occidental de Santander ([[Colombia]]) prepárase un platu llamáu [[pepitoria]] consistente n'arroz cocíu en sangre de cabra. Dalguna xente de China y Vietnam consideren afrodisíacas ciertos tipos de sangre de culiebra, y beber con vinu d'arroz. Los mexicanos de ciertes rexones preparen los estómagos de cabra relleno con sangre de gochu y verduras.