Diferencies ente revisiones de «Piet Mondrian»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-Arquivu: +Ficheru:)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-llínea +llinia)
Llinia 33:
Ente 1911 y 1914 tuvo en [[París]], onde recibió la influencia [[Cubismu|cubista]]. Volvió a Ámsterdam. Ellí conoció, en 1915, a [[Van Doesburg]], col que fundó'l grupu ''[[De Stijl]]'' en 1917. En redol a esta revista ''De Stijl (L'estilu),'' publicada ente 1917 y 1926, constituyóse un grupu d'artistes que recibieron la directa influencia de la "[[Cubismo|revolución cubista]]", ente los cualos Mondrian ye'l pintor más importante.
 
En 1919 tornó a París. En 1921 amenorgó la so paleta a'l colores primarios, blancu y negru. En 1930 xunir al grupu "[[Cercle et carré]]" y en 1931 a [[Abstraction-Création]]. En 1930 la estilista [[Lola Prusac]] crea pa la Casa [[HERMÈS]] en París una llíneallinia completa de bolsos y equipaxes directamente inspiraos nes obres de Mondrian con retayos coloraos, mariellos y azules.<ref>Jean-R. Guerrand Souvenirs Cousus Sellier Un demi-siècle chez Hermès Editions Olivier Orban París ISBN 978-2-85565-377-8 páxines 58 y 59</ref> En 1938 colar a [[Londres]] y en [[1940]] a [[Estaos Xuníos]].
 
Na década de los [[años 1940]], los sos trabayos volviéronse más vívidos en ritmu como [[Broadway Boogie-Woogie]] o [[Victory Boogie-Woogie]], menos estructurados al yuxtaponer árees de colores brillosos y templaos.
Llinia 50:
== Valoración ==
[[Archivu:Piet Mondriaan Victory Boogie Woogie.jpg|thumb|''[[Victory Boogie Woogie]]'', 1942-1944, Gemeentemuseum, [[Haber]].]]
Mondrian foi un contribuyente importante nel movimientu y grupu d'arte ''[[De Stijl]]'', que fundó [[Theo Van Doesburg]]. A pesar de ser bien conocíu, o más bien precisamente por ello, de cutiu foi asonsañáu y trivializado. Les pintures de Mondrian esiben una complexidá que desmiente la so simplicidá aparente. Ye principalmente conocíu poles sos pintures non figuratives, a les que llamó ''composiciones'', que consisten en formes rectangulares en [[colloráu]], [[mariellu]], [[azul]] y [[negru (color)|negru]], dixebraes per grueses llíneallinia rectes negres; son la resultancia d'una evolución estilística que se cumplió nel cursu de casi 30 años y entá siguió más allá, hasta'l final de la so vida.
 
== Obres selectes ==