Diferencies ente revisiones de «Pintura al oleu»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-Arquivu: +Ficheru:)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-u]] el + u]]'l )
Llinia 9:
L'aceite que más s'emplegaba yera'l de [[llinaza]], pero nun yera l'únicu y cada artista tenía la so propia fórmula que se solía guardar de callao. De normal emplégase la esencia de [[trementina]] como [[disolvente]], pa consiguir una pincelada más fluyida o más empastada, según el casu. Munchos siguieron los conseyos y esperiencies escritos nel ''Tratáu del monxu Teófilo'' que yá se conoz y méntase nel añu 1100. [[Cennino Cennini]], nel so ''Llibru del arte'', tamién menta y describe la técnica.<ref>''El Llibru del Arte'', Cennino Cennini. Editorial Akal, Madrid, 1988.</ref>
 
La preparación del soporte pa recibir la pintura varia según la naturaleza del mesmu. De normal suélense aplicar una serie de capes de cola animal y [[yelsu]], que consiguen que la superficie quede llisa y uniforme; esto denominar [[imprimación]]. Magar nun primer momentu la mayoría de los olios yeren sobre soporte de madera, a partir del [[sieglu XVII]] col arte [[pintura barroca|BarrocuBarroc u]] el'l pintores escoyeron como soporte favoritu de les sos pintures el llenzu, siendo esti más prácticu pa la ellaboración de grandes composiciones pola so posibilidá d'endolcase, amás de sufrir menos les variaciones térmiques y l'ataque d'insectos [[xilófagos]].
 
La pintura llograda col amiestu d'aceites ufiertaba munches ventayes al pintor, ente otres, el poder realizar la so obra amodo y ensin prieses (lo contrario a lo qu'asocedía na pintura al temple, o al frescu), el poder retocar la obra, variar la composición, el colores, etc. Precisamente por estes cualidaes foi la técnica favorita de pintores como [[Leonardo da Vinci]], [[Tiziano]] o [[Velázquez]], quien valoraben una execución meditao y suxeto a correcciones continues. Leonardo esperimentó diverses variaciones de la técnica, como la so aplicación sobre murios a manera de frescu, o la invención de barnices y testures oleoses de diversa consistencia, que se saldaron con atayantes fracasos. Pero, como contrapartida, llogró llevar la técnica a nuevos visos, cola invención del ''[[sfumato]]'' o gradación nidia de la lluz, consiguida a base de socesives capes de pintura bien llixeres ([[veladura]]).