Diferencies ente revisiones de «Eutrofización»

m
us os
m (Bot: Troquéu automáticu de testu (-Caspio +Caspiu))
m (us os)
== Causes de la eutrofización ==
La principal causa antropogénica de procesos de eutrofización ye la contaminación química. Les formes más importantes dende esti puntu de vista son:
* La contaminación [[agricultura|agropecuaria]], sobremanera la [[contaminación|contaminación difusa]] de los [[suelu|suelos]]s y de los [[acuíferu|acuíferos]]s con [[fertilizante]]s inorgánicos d'orixe industrial o extractivo; o por [[escrementu|escrementos]]s animales, por causa de una producción masiva de [[ganáu]], [[aves]], [[peces]], etc. Estes causes apurren [[nitróxenu]], en forma de [[nitratu]] y [[amonio]], y [[fósforu]], como [[fosfatu]], al empar que [[catión|cationes]] como [[potasiu]] (K<sup>+</sup>,) [[magnesiu]] (Mg<sup>++</sup>), etc.
* Les contaminaciones forestales, por abandonu nos ríos de borrafes forestales y restos del aprovechamientu madereru, lo qu'aumenta la materia orgánico disuelta, favoreciendo la proliferación de flora eutrófica como [[Nasturtium officinale|berros]] y [[llenteya d'agua]], que de la mesma remansa la corriente y mengua l'espeyu de l'agua.
* La [[contaminación atmosférica]] por óxidos de nitróxenu (NON<sub>x</sub>) y óxidos d'azufre (SO<sub>x</sub>). Estos reaccionen cola agua atmosférico pa formar ion nitratu (NON<sub>3</sub><sup>-</sup>) y ion sulfatu (SO<sub>4</sub><sup>2-</sup>) qu'una vegada qu'algamen el suelu formen sales solubles. D'esta manera se solubilizan los cationes del suelu, provocando'l empobrecimiento d'ésti en nutrientes. Esos sales son abasnaes fácilmente a los acuíferos y a los ríos, contaminándolos. Nestos postreros la importante incorporación de nutrientes asina producida, puede dar llugar a un procesu de eutrofización. Ésta va afectar finalmente tamién a los banzaos, según a los llagos o mares onde los ríos desagüen.