Diferencies ente revisiones de «Mázcara»

Contenido eliminado Contenido añadido
m us os
Llinia 7:
La palabra «mázcara» tien orixe nel ''masque'' francés o ''maschera'' n'italianu o ''másquera'' del español. Los posibles antepasaos en llatín (non clásicu) son ''mascus'', ''masca'' = «pantasma», y el ''maskharah'' árabe = «bufón», «home con una mázcara».
 
Tratar d'una simplificación [[ornamientu|ornamental]]. Lo visible amenorgar a los elementos básicos que tresformen una cara en mázcara. Y la mázcara ye de la mesma una representación, cargada d'intenciones y simbolismos, convertíos en [[arquetipu|arquetipos]]s que son parte del inconsciente colectivu ya individual y representen les medranes y aspiraciones d'una civilización.<ref>“La Cara Impenetrable” en Bien Interesante, Madrid, España, Añu 2-Non.18. pp. 64-68</ref>
 
Anque a la mázcara tamién se-y llama “careta” ye importante esclariar qu'ésta s'usa puramente pa cubrir la cara y azorronar les traces de la cara. En dellos países llatinoamericanos nómase-yos mazcaritu de soldador a unes mázcares feches de plásticu negro, con un ventanu de vidriu foscu o avisiegu, que cubre parcialmente la cara de la persona que suelda oxetos metálicos con Soldadura D'arcu eléctricu, pa evitar los efectos nocivos de la lluz radiante que se produz mientres el procesu del arcu.
Llinia 18:
Antes de la [[Edá Antigua]], l'home taba estrechamente venceyáu colos animales y col so mundu circundante; conoz el mieu a les fuerces poles que s'atopa amenaciáu: una torbonada, un animal selvaxe o espíritos, polo que considera necesarios símbolos y escudos protectores. Esti sentimientu recai en tou la redolada y en qu'a tolos seres concédese-yos fuerces sobrenaturales y sobre ellos proxéctense conteníos inconscientes; arriendes d'ello, personificárense” pa influyir nes fuerces demoniacas.
 
Ente los [[Antigua Grecia|griegu]]s y [[Antigua Roma|romanu]]s, les mázcares yeren una especie de cascu que cubría dafechu la cabeza y amás de les facciones de la cara, tenía pelo, oreyes y barba siendo los griegos los primeres n'usales nos sos [[teatru|teatros]]s con cuenta de que los [[actor]]es pudieren asemeyase físicamente al personaxe que representaben.
 
En [[Grecia]] la mázcara non solo va a infundir medrana, sinón, tamién, allegría de vivir. Les fiestes rituales van dexar pasu a les representaciones teatrales; marcando asina, una distancia ente ella mesma y quien la porta.