Diferencies ente revisiones de «Masjid al-Haram»

Contenido eliminado Contenido añadido
mSin resumen de edición
m us os
Llinia 11:
Al trate refugáu nes sos pretensiones d'entrar na ciudá pa rellenar la so pelegrinación en [[628]], [[Mahoma]] consigue efectuar el ritu de la circunvalación l'añu siguiente, por cuenta de una tregua. En [[630]], tres la rindición de la ciudá, ruempe los ídolos del templu. Nesi mesmu añu la [[quibla]], la dirección de la oración afítase definitivamente, y pasa de [[Jerusalén]] a la Kaaba.
 
La primer ampliación de la Mezquita foi llevada a cabu na dómina islámica sol reináu del Califa [[Omar ibn al-Jattab]]. El [[califa]] [[omeya]] Al-Walid ben Abd el-Málek fixo anexionar una parte de terrén a la superficie de la Mezquita, anovó l'edificiu y llevantó arcos decoraos con [[mosaicu|mosaicos]]s sobre columnes de mármol orixinariu de [[Exiptu]] y [[Siria]].
 
El califa [[abbasí]] [[Al-Mansur|Abu Yá'afar al-Mansur]] dio orde de que se xuniera una vasta superficie a la Mezquita d'A el-Haram y ordenó construyir un pasiellu circular. Darréu, el Califa [[Al-Mahdî]], mercó, por cuenta de la so pelegrinación en [[776]] les cases asitiaes ente la Mezquita d'A el-Haram y la Masa'a, cases que se destruyeron pa xunir el so terrén al de la Mezquita. Esto amplió la so superficie hasta los 120 000 coldos cuadraos. En tiempos del Califa abasí [[Al-Mu'tadid|Al-Mu'tádid bi-L.lah]] y el so sucesor el Califa [[Al-Muqtadir (califa)|Al-Muqtádir bi-L.lah]], la superficie de la mezquita algama'l so apoxéu en 306 de la Hégira ([[918]]) pa permanecer ensin cambeos hasta la dómina saudina. Nun se realizó nenguna ampliación mientres los reinaos de los Fatimíeas, Ayubíes, Mamelucos y Otomanos na Mezquita d'A el-Haram y los trabayos llindar a la restauración y arreglu.
Llinia 26:
El corazón del santuariu en sí mesmu ye un monumentu bien senciellu, de forma casi cúbica, de 10 x 12 x 15 metros.
 
La piedra negra yá se veneraba antes del islam, y taba nel orixe de pelegrinaciones per parte de poblaciones [[animismo|animistas]] de la rexón. Según la tradición musulmana, el so cultu remontar a Abraham ya Ismael.<ref> Según Henri Stierlin, ''Islam, de Bagdad à Cordoue, deas anicies au XIIIe siècle'', Taschen, Colonia, 2002, p. 16</ref> Antes del islam, la Kaaba sirvía como llugar nel que se depositaben los símbolos tribales de toa [[Arabia]], y construyérase un techu planu sosteníu por seis pilastres a la so alredor pa protexela escontra'l principiu del [[Sieglu VII]] ensin dulda obra de los [[coptu|coptos]]s de [[Exiptu]].<ref> según R. Ettinghausen, O. Grabar y M. Jenkins-Madina, ''Islamic art and architecture 650 - 1250'', [[Yale University Press]], New Haven et Londres, 2001, p. 3</ref> Decoraron l'edificiu con pintures.
 
La Kaaba ye la dirección ([[Qibla]]) escontra la que se dirixen el musulmanes pa realizar la so oración. La mezquita desempeña un importante papel nel [[Hajj]] y el [[Umra]].