Diferencies ente revisiones de «Mitoloxía romana»

Contenido eliminado Contenido añadido
m us os
Llinia 32:
Les práctiques rituales romanes de los sacerdotes oficiales estremaben claramente dos clases de dioses: los ''di indigetes'' y los ''di novensides'' o ''novensiles''. Los ''indigetes'' yeren los dioses orixinales del estáu romanu (vease ''[[Di indigetes]]''), y el so nome y naturaleza tán indicaos polos títulos de los sacerdotes más antiguos y poles fiesta fixes del calendariu. Los ''novensides'' yeren divinidaes posteriores que los sos cultos fueron introducíos na ciudá nel periodu históricu, de normal nuna fecha conocida y como respuesta a una crisis específica o necesidá percibida.
 
Les divinidaes romanes primitives incluyíen, amás de los ''di indigetes'', un montón de los llamaos dioses especialistes que los sos nomes yeren invocaos al realizar diverses actividaes, como la collecha. Los fragmentos de los vieyos rituales qu'acompañaben a estos actos como l'aráu o la llantadera revelen qu'en cada parte del procesu invocar a una deidá distinta, tando'l nome de caúna d'elles deriváu regularmente del verbu pa la operación. Estes divinidaes pueden ser arrexuntaes sol términu xeneral de dioses asistentes o auxiliares, que yeren invocaos xuntu coles deidaes mayores. Los antiguos [[cultu|cultos]]s romanos yeren más un polidemonismo qu'un politeísmu: los conceutos que los adoradores teníen de los seres invocaos consistíen en pocu más que los sos nomes y funciones, y el ''[[numen]]'' o ‘poder’ del ser manifestar en formes altamente especializaes.
 
[[Archivu:Minerva_from_Bath.jpg|thumb|170px|left|Una cabeza de Minerva topada nes ruines de los [[baños romanos]] de [[Bath]] (Inglaterra).]]