Diferencies ente revisiones de «Musa»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-Arquivu: +Ficheru:)
m us os
Llinia 90:
 
Anque les muses nun tienen ciclu llexendariu propiu, sí se-yos atribúin dellos mitos menores:
* [[Marsias]] yera un pastor [[Frigia|frigio]] (n'otres versiones, un [[sátiru]]) que desafió a Apolo a un concursu de música. Atopara un [[aulos]] inventáu por [[Atenea]] qu'ésta tirara porque-y faía encher les sos mexelles. Apolo tocó la so llira y Marsias esta flauta, y dambos facer tan bien que nin [[Midas]], al que convidaren como xuez, nin les Muses pudieron decretar un vencedor. Entós Apolo retó a Marsias a tocar el preséu del revés: él xiró la so llira y tocó, pero'l aulos nun podía tocase del revés. Entós les Muses declararon vencedor a Apolo, pero Midas oxetó contra esti veredictu. Les Muses taben en mayoría y negáronse a vencer. Apolo, pa castigar a Marsias pola so soberbia y audacia al retar a un dios, arreyó-y a un árbol y lo desolló vivu, dando la so sangre orixe al ríu Marsias (n'otres versiones, los [[faunu|faunos]]s, los sátiros y les [[dríade]]s lloráronlu tantu que fueron les sos llárimes les que niciaron el ríu). Darréu tocó la cabeza de Midas, y les oreyes d'ésti crecieron hasta ser como les d'un pollín.
* Les '''[[Piérides]]''' yeren nueve doncelles fíes del rei [[Píero]] de [[Pieria]], en [[Tracia]], bien arteres nel arte del cantar que, arguyoses del so talentu, desafiaron a les Muses. Les [[ninfa]]s del [[Parnasu]] fueron nomaes como xueces, y como yera d'esperar fallaron a favor de les Muses. Estes castigaron a les Piérides tresformándoles en [[pega (ave)|pegues]], tornando asina les sos voces en gazníos.
* En siendo asesináu por Dioniso, les Muses recoyeron los cachos del cadabre de '''[[Orfeo]]''', fíu de Calíope, y soterrar al pie del sagráu monte Olimpo, onde se diz dende entós que los [[ruiseñor]]es canten con más dulzura qu'en nengún otru llugar.