Diferencies ente revisiones de «Neotrópicu»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-iogeografía +ioxeografía)
m us os
Llinia 15:
La ecorregión del monte templáu d'América del Sur, que ye denomináu [[monte andín patagónico]], incluyendo'l monte templáu lluviosu o [[monte valdiviano]], el [[monte magallánico]], el [[archipiélago Juan Fernández]] y les [[isles Desventuraes]] (ver [[Chile insular]]) ye un abelugu pa la flora Antártica antigua, qu'inclúi los árboles de la familia [[Nothofagaceae]], denominaos hayas del sur, ''[[Podocarpus]]'', [[Fitzroya cupressoides|alerces patagónicos]] (''Fitzroya cupressoides''), y otres [[gimnosperma]]s, tales como les del xéneru ''[[Araucaria]]'' (''[[Araucaria araucana]]'').
 
Estos montes magníficos tán en peligru pol reemplazu rápidu y creciente con [[Pinus|pinos]] '''non [[Especie nativa|nativos]]''' o '''[[exóticu|exóticos]]s''' y [[eucalyptus|ocalitu]].
 
América del Sur yera originalmente parte del supercontinente de [[Gondwana]] qu'incluyía [[África]], [[Australia]], [[India]], [[Nueva Zelanda]] y [[Antártica]]. La rexón neotropical comparte munches plantes y llinaxes d'animales con estos otros continentes, inclusive los mamíferos [[marsupial]]es y la [[flora Antártica]]. Dempués de la última separación de la Gondwana, América del Sur dirixir al norte y escontra l'oeste, y xunióse darréu con [[América del Norte]] pola formación del [[Istmu de Panamá]] que dexó un intercambiu biótico ente los dos continentes denomináu'l '''[[Gran Intercambiu Americanu]]'''. Les especies ancestrales de Suramérica como los antepasaos de la zarigüeya de Virginia (''[[Didelphis virginiana]]'') y los [[Dasypodidae|armadíos]] pasaron a América del Norte, y a los mamíferos ancestrales norteamericanos como los camélidos d'América del Sur, inclusive la llapada (''Lama glama''), emigraron escontra'l sur. L'efectu al llargu plazu d'esti intercambiu foi la estinción de munches especies Suramericanes, principalmente pola superposición de hábitats coles especies norteñas.