Diferencies ente revisiones de «Pelo»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-Reinu Uníu +Reinu Xuníu)
m us>>os
Llinia 19:
Les ''[[glándula sebácea|glándules sebáceas]]'' son [[Glándula exocrina|órganos secretores exocrinos]] que producen una sustanza graso llamada [[sebu]] y desagüen dientro de cada [[folículo piloso|folículo]]. Asitiar na parte media de la dermis acomuñaes al folículo piloso al que se van a desaguar. Les glándules sebáceas distribuyir por tola piel, sacante nes rexones palmoplantares, y son bien abondoses nel cueru cabelludo, na cara y na zona cimera del pechu, nel pubis y na axilas.
 
Esisten fibres musculares llises asociaes a cada pelo (músculu erector del pelo). La contracción de los [[músculu|músculos]]s fai que'l pelo se erice, camudando asina'l so ángulu con relación a la piel. Esti procesu amonta les posibilidaes aislantes de la cubierta del pelo, apurriendo asina un meyor abrigu contra'l fríu.
 
Nos folículos pilosos de les axilas y zones xenitales esisten tamién glándules sudorípares apocrinas, son les responsables en parte del golor corporal característicu de cada persona.
Llinia 196:
Ente los romanos vemos que los acusaos de grandes delitos y los que recurríen al pueblu contra dalgún opresor poderosu dexábense crecer la barba y los pelos en señal de dolor, los que se cortaben el día en que yeren absueltos o en que llograren xusticia. Dalgunos tamién, amás de llevar en tiempu d'aflicción la barba y pelo llargo, cubrir con ceniza o tierra, como los xudíos y otros pueblos.
 
Los filólogos tán discordes avera de la manera en que llevaben los pelos los [[esclavos]]. Dalgunos creyeron que se-yos cortaben tolos pelos, fundaos naquel proverbiu griegu de [[Suidas (lexicógrafu)|Suidas]]: ''¿tu yes esclavu, y tienes melota?'', al pasu qu'otros creen que tamién se rayía la cabeza a aquellos que d'esclavos pasaben a [[llibertu|llibertos]]s, esto ye, antes de da-yos el gorru de la llibertá llamáu ''[[pileus]]''. Esta última costume yera fundada na relixosa ufrienda que faíen de los sos pelos a los dioses en reconocencia d'ameyorar de suerte. [[Ovidio]] diz que les melenes de los esclavos sirvíen pa faer les melotes postizas.
 
El vencedores acostumaben a faer tosquilar la cabeza a los prisioneros en señal d'esclavitú y hubo dalgunos tan bárbaros, como los [[escitas]] al invadir [[Palestina (rexón)|Palestina]], que non solo fixeron tosquilar el pelo, sinón arrincar la piel de la cabeza de munchos [[hebreos]]: que la so inhumanidad executó tamién el cruel Antíoco contra dos de los [[Macabeos]].
Llinia 210:
Les matrones romanes sirvir d'una especie d'aguyes pa partir el pelo en raya, con que s'estremaben les muyeres casaes de les doncelles que la traíen xuníu. Non solo los antiguos rizaben el pelo con un fierro caliente, sinón que tamién espardíen delles vegaes sobre d'ellos polvos d'oru y arreyar con filos o llámines del mesmu metal.
 
Los atenienses poníen ente los sos pelos dalgunes [[billoriu|billorios]]s d'oru. Nel baxu imperiu, los homes nun s'afataben menos que les muyeres, pos al igual d'estes afatiaben con dijes d'oru y [[piedres precioses]], que poníen sobre los sos pelos.
 
Los sabios y filósofos d'Atenes y Roma reprendieron bien de cutiu l'usu de rizase los pelos y declamaron altamente contra los homes que se desdoraban con esti luxu amuyeráu. Tucídides mesmu nun quería que los mozu rizárense los pelos, nin que los llevaren alzaos sobre la frente formando un nuedu, como lo usaben les virxes o doncelles. [[Cicerón]], nel so [[arenga (oratoria)|arenga]] pronunciada dempués de la so vuelta al [[Senáu romanu|Senáu]], señaló a Pison como un home apurríu al viciu coles palabres ''cincinnatum ganeonem'', [[llibertín]] de los pelos greños. Reprendió'l mesmu defectu al cónsul Gabino, llamándo-y ''saltator calamistratus'', faciendo reparar sobre'l so frente les señales del fierro caliente que sirviera pa formar los aníos de los sos pelos: ''frontem calamistri vestigiis notatam''. Suetonio describiendo los vicios de [[Ñerón]] nun omite tampoco'l gran cuidu que ponía en componer los sos pelos.