Diferencies ente revisiones de «Pío IX»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-u]] el + u]]'l )
m us>>os
Llinia 97:
En [[1864]] Pío IX promulgó la encíclica ''[[Quanta Cura (Pío IX)|Quanta cura]]'' que lleva como apéndiz el celebérrimo ''[[Syllabus|Syllabus erroroum]]'', compendiu d'ochenta proposiciones condenatorias de les doctrines del momentu. Específicamente anatematizó el [[panteísmu]], el naturalismu, el racionalismu, el [[indiferentismo]], el [[latitudinarismo]], el [[socialismu]], el [[comunismu]], el [[lliberalismu]], les sociedaes secretes, el [[biblismo]], y l'autonomía de la sociedá civil. Reafitaba la invalidez del [[matrimoniu]] celebráu ente católicos ensin dixebrar de la Ilesia, que se celebrara ante una autoridá civil, por un defectu de forma canónica.
 
Otres acciones a destacar d'esti papa son la proclamación del dogma de la [[Inmaculada Concepción]] (encíclica ''Ineffabilis Deus'' del [[8 d'avientu]] de [[1854]]) y la convocatoria del [[Concilio Vaticanu I]] ([[1869]]-[[1870]]), onde se definió la [[infalibilidad papal]] pa los sos pronunciamientos ''ex cathedra'' -circunstancia ésta que se produz en contadísimas ocasiones- y el fortalecimientu del primáu romanu (constitución apostólica ''[[Pastor Aeternus]]'' de 18 de xunetu de 1870). El Concilio tamién recoyó les tesis del ''Syllabus'' y por aciu la constitución ''Dei Filius (De fide catholica)'' reconocía a los romanos pontífices el primáu de xurisdicción sobre tolos [[obispu|obispos]]s, tantu individual, como colectivamente consideraos.
 
Los esfuerzos de Pío IX pa caltener los [[Estaos de la Ilesia]] fueron en devanéu yá que el [[20 de setiembre]] de [[1870]] l'exércitu piamontés entró en Roma y punxo fin a la soberanía de los papes que durara más de mil año.