Diferencies ente revisiones de «Quemadura»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-llínea +llinia)
m us>>os
Llinia 62:
Signos:
* Perda de capes de piel.
* De cutiu la mancadura ye indolora, porque los [[nerviu|nervios]]s queden inutilizaos (pue que el dolor sía producíu per árees de quemadures de primer grau y segundu grau que de cutiu arrodien les quemadures de tercer grau).
* La piel vese seca y con apariencia de [[cueru]].
* La piel puede apaecer xamuscada o con llurdios blancos, cafés o negres.
Llinia 98:
== Quemadures químiques ==
 
Na vida [[Domésticu|doméstica]], yá sía nel [[tresporte]], mientres la recreación y na actividá llaboral, l'home ta permanentemente espuestu al contactu con compuestos [[tóxicu|tóxicos]]s, irritantes, [[corroyente]]s, inflamables, canceríxenos o esplosivos, que'l so efectu nel organismu humanu puede llegar a producir mancadures de graos variables, dende simples inflamaciones tisulares, hasta mancadures tan graves que pueden llegar a producir la [[muerte]]. Los mecanismos más frecuentes de mancadures cutanees por axentes químicos son:
* El derrame o rotura d'un contenedor, xeneralmente desaparente.
* La tresferencia d'un axente cáusticu dende'l so envase orixinal a otru desaparente.
Llinia 107:
El Manual Merck de [[productos químicos]] identifica 510 productos que s'inclúin en delles de les categoríes descrites. Dientro d'estos productos individualícense 145 sustances corroyentes, en que'l so manexu tendríen de reparase midíes de precuru especial pa evitar el so contactu siempres peligrosu. Sicasí, por acciones insegures, actos temerarios, circunstancies insegures, o ocasionales actos voluntarios, prodúcense quemadures por axentes químicos y los profesionales de la salú tienen, polo xeneral, poques conocencies sobre los efectos de tales axentes peligrosos y escasa información de les midíes d'intervención y tratamientu que tienen d'aplicase en casu d'una mancadura producida por axentes químicos peligrosos.
 
La primer interrogante que se plantega al tratar la tema de quemadures por axentes químicos referir al por qué los axentes químicos son tóxicos pa los seres vivos. Toles proteínes tienen una estructura primaria constituyida pola secuencia d'aminoácidos, una estructura secundaria constituyida pola forma [[helicoidal]] y una estructura terciaria representada pol endolcáu sobre sí mesmu y l'orientación espacial. La estructura secundario y terciario son calteníes por enllaces [[hidróxenu|hidróxenos]]s. El contactu con tolos ácidos y álcalis alterien el [[pH]] de los texíos y ruempen los enllaces iónicos de H+, de tal manera que se produz el “desplegamiento” de la proteína y la rotura de la estructura secundario y terciario cola destrucción irreversible d'ésta y la perda de la so actividá biolóxica. Tal destrucción irreversible adquier la forma de la desnaturalización o'l cuayamientu de les proteínes.
 
Los diversos axentes químicos, d'alcuerdu a les sos característiques específiques y a la so capacidá de producir dañu, xeneren mancadures distintes. Sicasí, toos tienen de mancomún que producen dañu tisular por un tiempu mayor que'l períodu en que se produz la esposición efectiva de la piel al axente. Otru fechu que comparten toles quemadures por químicos ye que l'aspeutu inicial ye'l d'una mancadura superficial razón pola cual se subestima la severidá del dañu. L'efectu corroyente de dellos compuestos puede siguir hasta una selmana más tarde de la esposición, xenerando una grave y fonda mancadura final. La severidá del dañu tisular depende del mecanismu d'acción del axente, de la so concentración, de la cantidá puesta en contactu cola piel, la duración de la esposición y de la resistencia del texíu a la penetración.
Llinia 173:
* [[Sosa cáustica]]
* [[Cementu]]
* [[Bromuru|Bromuros]]s y derivaos
* [[Hidróxidu de calciu]]
* [[Óxidu de calciu]]
Llinia 208:
* Grasa *
Piel seco *
[[Músculu|Músculos]]s
* Vasos
* [[Nerviu|Nervios]]s
 
;Les mancadures producíes pola corriente eléctrica tienen tres explicación principales