Diferencies ente revisiones de «Restauración francesa»

Contenido eliminado Contenido añadido
EmausBot (alderique | contribuciones)
m Moviendo 1 enllace(s) interllingüístico(s), agora proporcionao(s) por Wikidata na páxina d:Q207162
m us>>os
Llinia 80:
Entá esiste un considerable bancia ente el historiadores sobre les causes reales que llevaron a la cayida de [[Carlos X de Francia|Carlos X]]. Considérase, sicasí, que nel periodu ente 1827 y 1830 una serie de crisis económiques, combinaes cola puxanza de la oposición lliberal na Cámara de los Diputaos, finalmente fixo cayer a los conservadores pro-borbónicos.
 
Ente 1827 y 1830, Francia sufría una crisis económica, [[industria]]l y [[Esplotación agraria|agraria]], posiblemente peor que la que dio llugar a la [[Revolución francesa]] de [[1789]]. Una serie de colleches progresivamente peores que les anteriores xubieron los precios de los alimentos básicos y del granu. En respuesta, los [[llabrador]]s de toa Francia primieron por que se rebaxaren los [[impuestu|impuestos]]s sobre'l granu col fin de baxar los precios y salir de la so mala situación económica. Sicasí, Carlos X, primíu polos ricos [[terrateniente]]s, que la so economía non atopar tan resentida, caltuvo les tarifes. Fixo esto basándose no asocedío en 1816 y 1817, periodu nel cual [[Luis XVIII de Francia|Luis XVIII]] rebaxó los impuestos mientres una serie de [[hambruna]]s causando una baxada de los precios, ya incurriendo nes roxures de los terratenientes, la fonte tradicional de la llexitimidá de los Borbones. Asina, el llabradores de Francia enfrentar a un periodu bien duru de penuria económica y altos precios.
 
Coles mesmes, les presiones económiques internacionales combinar col poder adquisitivo debilitáu de les provincies que faía escayer l'actividá económica nos centros urbanos. Esta crisis industrial contribuyó al aumentu de la probeza ente los [[artesanu|artesanos]]s parisinos. En 1830, munchos sectores sociales sufríen pola política económica de [[Carlos X de Francia|Carlos X]].
 
Mientres la economía francesa flaqueaba, los trés elecciones de la década llevaron a un relativamente poderosu bloque lliberal a la Cámara de los Diputaos. El bloque de diecisiete lliberales de 1824 creció hasta los 180 en 1827, y hasta 274 en 1830. Esta mayoría lliberal taba cada vez más insatisfecha coles polítiques del centrista [[Jean-Baptiste Gai, vizconde de Martignac|Martignac]], y del ultra-monárquicu [[Jules de Polignac]], que buscaben protexer los llindaos privilexos de la [[Carta de 1814]]. Buscaron la espansión de les franquicies, y una política económica más lliberal. Tamién ciscaben el derechu, como partíu mayoritariu, de designar al [[Primer Ministru]] y al Gabinete.