Diferencies ente revisiones de «Xudaísmu reformista»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-Jerusalén +Xerusalén)
m us>>os
Llinia 17:
Nos sos empiezos el Movimientu Reformista cuntaba con corrientes diverses que preconizaben dacuando reformaciones y reformulaciones radicales tocantes a teoloxía y práctiques xudaiques. Basándose nel analís históricu y nos Estudios xudíos (''Wissenshaft deas Judentums'') empecipiaos por [[Leopold Zunz]] ([[1794]]-[[1886]]), negaben el valor de "intocable" a la [[Torá]] y al [[Talmud]] y consideraben que dalgunes de les normes [[Halajá|halájicas]] yeren innecesariamente restrictives, obsoletas y ensin base. Simplificar la [[lliturxa]]: utilizáronse llibros d'oraciones ([[sidur]]) en llingua vernácula, embriviéronse los servicios y añedióse un sermón y un acompañamientu musical.
 
[[Archivu:Synagoge Oberstrasse 1.jpg|thumb|Templu Reformista Oberstraßy, Hamburgo, Alemaña (1931-1938)]]Estos tresformamientos xustificar por mediu d'una visión daqué [[Hegel]]iana de la hestoria que faía d'ella una progresiva revelación, sustituyendo la tradicional visión d'una revelación yá terminada. Los [[xudíu|xudíos]]s yá nun yeren un pueblu nel esiliu a la espera de la so propia salvación y entornáu sobre sí mesmu, sinón una comunidá presente nel mundu que la so misión yera proclamar el [[monoteísmu]]. Abandónase la idea de reconstruyir el [[templu de Xerusalén]] y de volver colos sacrificios, según los rezos pal restablecimiento d'un Estáu propiu. El Movimientu Reformista nos sos oríxenes yera [[antisionismo|antisionista]] y proponía l'afiliación al país de residencia. A diferencia del reformismu del sieglu XX y del actual qu'abraza férreamente el sionismu.<ref>[http://www.nfty.org/israelcentral/ai_israel/platforms_on_zionism/ Platforms on zionism]</ref> Eses reformaciones atestiguaben una necesidá de renovación relixosa, pero tamién un deséu de destacar menos del restu de la sociedá, lo que ta nel orixe de delles característiques que-yos daben un aspeutu esterior: nueva indumentaria pa los [[rabino]]s, adóptase "templu" xuntu a [[sinagoga]] como nomes del llugar de cultu y la creación d'un ritu de confirmación pa los adolescentes.
 
La Unión Reformista de [[Berlín]] yera la más radical, pero non toos el siguidores d'esti movimientu progresista deseyaben cambeos tan radicales. Produciéronse alcuentros ente rabinos en [[Brunswick]] en [[1844]], en [[Frankfurt del Meno|Frankfurt]] en [[1845]] y en [[Breslavia]] en [[1846]]. Nun se consiguió la unanimidá y en [[1854]], Zecharias Frankel (1801-1875), director del seminariu de Breslavia, fundó'l movimientu [[Masorti]], llamáu "Conservador", progresista pero menos radical que munches de les Uniones Reformistes. Darréu'l mesmu movimientu Reformista dio marcha tras en delles de les sos propuestes más radicales.