Diferencies ente revisiones de «Cuerpu prietu»

Contenido eliminado Contenido añadido
Páxina creada con «thumb|400px|Comparanza ente la irradiación de la [[fotósfera solar (mariellu) y la curva teórica d'emisión d'un cuerpu neg…»
 
m -as >> -es
Llinia 2:
Un '''cuerpu negru''' ye un oxetu teóricu o ideal qu'absuerbe tola [[lluz]] y tola [[enerxía radiante]] qu'incide sobre él. Nada de la radiación incidente refléxase o pasa al traviés del cuerpu negru. A pesar del so nome, el cuerpu negru emite lluz y constitúi un [[sistema físicu]] idealizáu pal estudiu de la emisión de [[radiación electromagnético]]. El nome ''Cuerpu negru'' foi introducíu por [[Gustav Kirchhoff]] en [[1862]]. La lluz emitida por un cuerpu negru denominar radiación de cuerpu negru.
 
Tou cuerpu emite enerxía en forma de [[onda electromagnética|ondes electromagnétiques]], siendo esta radiación, que s'emite inclusive nel vacíu, tantu más intensa cuando más elevada ye la temperatura del emisor. La enerxía radiante emitida por un cuerpu a temperatura ambiente ye escasa y correspuende a [[llargor d'onda|longitud d'onda]] cimeres a les de la lluz visible, (esto ye, de menor frecuencia, como les de la lluz infrarroxo, o de frecuencia entá menor). Al alzar la temperatura non yá aumenta la enerxía emitida sinón que lo fai a llargores d'onda más curties; a esto debe'l cambéu de color d'un cuerpu cuando se calecer. Los cuerpos nun emiten con igual intensidá a toles [[frecuencia|frecuencies]]s o llargores d'onda, sinón que siguen la [[llei de Planck]].
 
A igualdá de temperatura, la enerxía emitida depende tamién de la naturaleza de la superficie; asina, una superficie mate o negra tien un '''poder emisor''' mayor qu'una superficie brillosa. Asina, la enerxía emitida por un filamentu de carbón incandescente ye mayor que la d'un filamentu de platino a la mesma temperatura. La [[llei de Kirchhoff]] establez qu'un cuerpu que ye bon emisor d'enerxía ye tamién bon absorbente de dicha enerxía. Asina, los cuerpos de color negru son bonos absorbentes.
Llinia 48:
 
== Aplicaciones astronómiques ==
En [[astronomía]], la emisión de les [[estrella|estrelles]]s averar a la d'un cuerpu negru. La temperatura acomuñada conozse como [[Temperatura efectivo|Temperatura Efectivo]], una propiedá fundamental pa caracterizar la emisión estelar.
 
La [[radiación cósmico de fondu]] de microondes proveniente del [[Big Bang]] pórtase casi como un cuerpu negru. Les pequenes variaciones detectaes nesta emisión son llamaes anisotropias y son bien importantes pa conocer les diferencies de masa qu'esistía nel orixe del universu.