Diferencies ente revisiones de «Defensiva y ofensiva»

Contenido eliminado Contenido añadido
EmausBot (alderique | contribuciones)
m Moviendo 1 enllace(s) interllingüístico(s), agora proporcionao(s) por Wikidata na páxina d:Q2001676
m -as >> -es
Llinia 16:
La defensiva sueli ser frutu seriu de la política contraria, de resistencia, qu'aspira a caltener el ''[[statu quo]]'' ensin proponese nengún oxetivu esterior. Imponse la ofensiva a unu de los batallosos a pesar so pola fuerza mesma de les circunstancies.
 
Na ofensiva ye indispensable la superioridá numbérica o armamentística. A midida que avánzase nel territoriu enemigu, l'exércitu que tien que guardar les sos comunicaciones, reparar y bloquiar [[plaza fuerte|places fuertes]] y atender a oxetivos secundarios, como los focos de resistencia, si nun ye abondo numberosu cuerre'l riesgu de que puedan falta-y fuerces pa llegar al trance del [[combate]] decisivu. La debilitación del agresor traducir en ventaya pal que se defende, pos si aquel recula, este concentra los sos [[tropa|tropes]]s y ponse en condiciones de llibrar [[batalla|batalles]]s con menos desventaxa.
Dizse qu'hai distintos llugares onde asitiase como la defensiva a los dos llau del arcu y los otros trés na zona de tiros llibres.
Al que toma la ofensiva interésa-y acabar rápido la [[guerra]], pa evitar que puedan nivelase les fuerces de los dos bandos. Si les suyes resultaren inferiores a les del contrariu, veríase obligáu a ponese a la defensiva. otra manera, al que defende convien-y enllargar la resistencia y ganar tiempu, esperando'l cambéu favorable que-y dexe pasar a la ofensiva.
 
Deduzse que la presteza n'efectuar la movilización, la superioridá de [[tropa|tropes]]s y medios y elementos de combate, la meyora y l'ataque sosprendiendo al enemigu, obligándo-y a batese en condiciones desventayoses, y l'oportuna concentración de tropes nel puntu conveniente, son les condiciones que pueden garantizar l'ésitu de la ofensiva.
 
Tocantes a la defensiva, el so interés ta en nun tremar les sos fuerces pretendiendo faer frente a toles continxencies, en nun amestase demasiáu al terrén calteniendo la llibertá de movimientu, en frayar al invasor con alcuentros parciales y operaciones secundaries, pero ensin comprometer nuna batalla decisiva la suerte de la [[campaña militar|campaña]], d'atraer al agresor escontra l'interior del so territoriu pa debilitalo, aprovechar los erros que cometa p'ataca-y ensin tatexar, y si aquel estrema les sos fuerces, maniobrar por [[llínea (exércitu)|llínees]] interiores pa bateles xebradamente, como fixo por casu [[Napoleón Bonaparte]] na so [[Campaña de los Seis Díes]] en [[1814]]. Tamién puede allugase como la ofensiva selvaxe
Llinia 37:
En cuanto al procedimientu de [[combate terrestre|combate]], mientres na ofensiva'l fueu nun ye más que'l mediu que se pon n'acción p'abrir pasu hasta l'enemigu, pos la fuerza verdadero de la ofensiva mora nel movimientu, esto ye, nel meyora ensin atayar y na [[maniobra de lladral|maniobra envolvente]], na defensiva'l fueu yelo tou, o casi tou.
 
Al qu'ataca convien-y, les solombres de la nueche, la borrina y los [[accidente xeográficu|accidentes del terrén]], que-y dexen averar se al enemigu ensin ser vistu, y sufriendo, poro, el menor númberu de [[baxa|baxes]]s.
 
La defensiva nun arrenuncia a otres midíes d'acción que'l fueu, hai que tener en cuenta que la defensiva absoluta o puramente pasiva, nun puede conducir a una resultancia favorable, y que la defensiva ye tantu más fuerte cuanto más s'avera na so manera d'obrar a la ofensiva. Asina, pos, el contraataque y la reacción ofensiva son tamién medios d'acción efectivos, sobremanera cuando abrasáu pol fueu y gastáu l'ímpetu que lleva l'atacante, cesa ésti d'avanzar y cai nel afandu y pierde el valor.