Diferencies ente revisiones de «Escritura cuneiforme»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-de Oxford +d'Oxford)
m -as >> -es
Llinia 3:
La '''escritura cuneiforme''' ye comúnmente aceptada como una de les formes más antigües de [[escritura (llingüística)|espresión escrita]], según el rexistru de restos arqueolóxicos.<ref>En 1997, l'equipu de [[Gunther Dreyer]] ―del Institutu Alemán d'Arqueoloxía― topó en [[Umm el-Qaab]], cerca de [[Abidos]], un conxuntu de 300&nbsp;vasíes y tablillas de magre con escritura jeroglifica exipcia, dataes por aciu [[datación por radiocarbono|carbonu-14]] del 3400 al 3200&nbsp;a.&nbsp;C, polo que posiblemente son los más antiguos documentos d'escritura conocíos.</ref>
 
A finales del [[IV mileniu&nbsp;a.&nbsp;C.]], los [[Sumeria|sumerios]] empezaron a escribir el so idioma por aciu [[pictograma|pictogrames]]s, que representaben palabres y oxetos, pero non conceutos astractos. Una amuesa d'esta etapa puede reparase na [[tablilla de Kish]] (del 3500&nbsp;a.&nbsp;C.). Escontra'l 2600&nbsp;a.&nbsp;C. los símbolos pictográficos yá s'estremaben claramente del ideograma orixinal, y al rematar esi mileniu, con oxetu de faer más fácil la escritura, yá yeren dafechu distintes.
 
La escritura cuneiforme foi adoptada por otros idiomes: el [[idioma acadio|acadio]], el [[Imperiu elamita|elamita]], el [[idioma hitita|hitita]] y el [[luvita]], ya inspiró a los alfabetos del [[antiguu persa]] y el [[alfabetu ugarítico|ugarítico]].
Llinia 34:
 
== Uso ==
Los signos cuneiformes yeren escritos por escribes usando cuñas principalmente sobre tablillas, casi siempres de magre y dacuando de metal, que depués se guardaben nuna suerte de primitives biblioteques, escrupulosamente entamaes, que sirvíen pal aprendizaxe de futuros [[escriba|escribes]]s. Estes biblioteques pertenecíen a la escuela de cada ciudá o, dacuando, a colecciones particulares.
 
Les tablillas taben escrites nun númberu variable de columnes y conteníen:
Llinia 48:
La escritura cuneiforme tien un formatu específicu de [[treslliteración]]. Por cuenta de la polivalencia del sistema d'escritura, la treslliteración nun ye namá ensin perda, sinón qu'amás puede contener más información que'l documentu orixinal.Por casu, el signu DINGIR nun testu hitita puede representar tantu la sílaba hitita ''an'', o puede ser parte d'una frase acadia, representando la sílaba ''il'', o puede ser un sumerograma, representando'l significáu sumeriu orixinal, ''dios''.
 
D'esta miente, n'ambientes cultos (escueles de [[escriba|escribes]]s) o ante falta de palabres formaes utilizábase l'idioma sumeriu, nel que cada palabra equival a un signu, ente que esi mesmu signu podía ser una sílaba en, por casu, neobabilónico, nun primer pasu escontra'l sistema de lletres llatinu.
 
== Unicode ==