Diferencies ente revisiones de «Cola sobre Roma»

Contenido eliminado Contenido añadido
EmausBot (alderique | contribuciones)
m Moviendo 1 enllace(s) interllingüístico(s), agora proporcionao(s) por Wikidata na páxina d:Q468823
m -as >> -es
Llinia 4:
== Antecedentes ==
 
Dende [[1919]], Benitu Mussolini desenvolviera'l movimientu [[fascista]] amontando la violencia del so discursu contra los [[socialista|socialistes]]s y [[comunista|comunistes]]s, según afalando una esaltación de la [[violencia]] como arma política y una dura oposición al [[lliberalismu]] y a la [[democracia]]. Los sos militantes fueren entamaos como «escuadres d'acción» o [[Squadrismo|''squadristi'']] encargaos d'atacar y amedranar a los sos opositores n'espacios públicos de toa [[Italia]], recurriendo a la violencia más estrema posible.
 
Les apedriadures, les griesques caleyeres y les quemes que protagonizaben los fascistes convertir nun movimientu marxinal dientro de la política italiana anque abondo tarrecíu en razón de les sos idees [[populista|populistes]]s que seducíen a ex soldaos y obreros descontentos tres la [[Primer Guerra Mundial]]. A midida que la violencia fascista aumentaba nel país, Mussolini consiguía un escañu nel parlamentu italianu nes elecciones de [[1921]]. Primeramente, la élite conservadora d'Italia aceptaba al fascismu como un «mal menor» ante'l peligru d'un gobiernu socialista o comunista; sicasí, a lo llargo de [[1922]], rescampló que Mussolini y los sos militantes teníen proyectos qu'amenaciaben el mesmu [[parlamentarismo]] que yera'l sistema políticu italianu vixente dende los díes de la [[unificación italiana]].
 
Tarreciendo que los aponderaos fascistes causaren una guerra civil, el gobiernu de [[Luigi Facta]] buscó'l sofitu del escritor ultranacionalista [[Gabriele D'Annunzio]] pa encabezar una manifestación patriótica'l [[4 de payares]] de 1922 que festexara'l trunfu italianu na [[Primer Guerra Mundial|Gran Guerra]], lo cual motivó a Mussolini p'actuar rápido con cuenta de nun ser clisáu por D'Annunzio.
Llinia 15:
Mussolini ordenó a mediaos d'ochobre de [[1922]] que tolos militantes del [[Partíu Nacional Fascista]] preparar pa llevar a cabo manifestaciones públiques masives en toles ciudaes principales d'Italia, recurriendo a tola violencia posible, de ser precisu.{{cr}} Pa esa fecha, los fascistes habíen consiguíu, per mediu d'agresiones y amenaces varies, forzar l'arrenunciu de casi toles autoridaes socialistes del [[Italia septentrional|Norte d'Italia]], rexón qu'apoderaron en pocos díes, ante la pasividá del exércitu y la policía.
 
Ante una orde de Mussolini, mases de [[fascista|fascistes]]s llanzáronse tantu a carreteres como a trenes pa dirixise a Roma, col fin de tomar el poder pal so líder. Armaos apenes con delles pistoles, maces d'aceru y armes caseres, los [[camises negres]] allegaron a la capital italiana dende'l [[22 d'ochobre]], amenaciando con provocar una guerra civil si les autoridaes cerráben-yos el pasu. Los manifestantes fascistes allegaron en [[ferrocarril]], n'automóviles o camiones, ya inclusive a cuerpu aquellos que moraben en rexones próximes.
 
== Posición de Víctor Manuel III ==
Llinia 27:
Mussolini, agora seguro del so control sobre los acontecimientos, taba decidíu a nun aceptar nada que nun fuera'l control del gobiernu, y el [[29 d'ochobre]] el rei pidiólu que fuera [[primer ministru]] y que formara un gabinete. Viaxando dende Milán en tren, Mussolini formó gobiernu en Roma'l día [[30 d'ochobre]]. Cerca de 25 000 [[vistíos de dama]] fueron tresportaos a la ciudá namá esi día, dende onde colaron nun triunfal desfile ceremonial el [[31 d'ochobre]] de 1922.
 
A otru día, Mussolini instaló'l so gobiernu en Roma. Formalmente la dictadura fascista nun empezó de momentu, sinón que los [[fascista|fascistes]]s recurrieron a diversos procedimientos mientres los meses siguientes p'asegurar el control de tolos mecanismos de poder políticu.
 
== Referencies ==