Diferencies ente revisiones de «Islla de Vancouver»

Contenido eliminado Contenido añadido
m -as >> -es
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-Uníu +Xuníu)
Llinia 39:
 
== Hestoria ==
Poblada por tribus amerindies dende fai unos 14 000 años, a finales del [[sieglu XVIII]] la so soberanía foi apostada por delles potencies europees ([[España]], el [[Imperiu rusu]] y el [[Reinu UníuXuníu]]).
 
Tarreciendo la ocupación per parte [[Alaska rusa|rusa]] de los sos territorios al norte de [[California]], [[España]] unvió un navío en [[1774]], el ''[[Santiago (navío)|Santiago de Compostela]]'' so les ordes de [[Juan José Pérez Hernández]] al norte pa esquizar la presencia rusa y al añu siguiente otra empobinada pol español nacíu nel Virreinatu del Perú [[Juan Francisco de la Bodega y Quadra]]. Nenguna de los dos espediciones desembarcó na isla, anque reafitaron la soberanía española de la zona, yá reivindicada por [[Núñez de Balboa]] para tola mariña pacífica en 1513, y según el criteriu de "primer contactu européu".
Llinia 45:
Mientres el so tercer viaxe, el capitán inglés [[James Cook]] unvió una espedición a la badea de Nutca el [[31 de marzu]] de [[1778]]. El comerciu de pieles animó a la [[Compañía Británica de les Indies Orientales]] a instalar un puestu nel pobláu indiu de [[Yuquot]] na isla de [[Isla de Nutka|Nutca]].
 
La isla foi esquizada en [[1789]] pol capitán español [[Esteban José Martínez Fernández y Martínez de la Sierra|Esteban José Martínez]] que construyó'l [[Fuerte San Miguel (isla de Vancouver)|Fuerte San Miguel]] cerca de Yuquot col fin de reafitar la soberanía española de la isla y defender los sos derechos de saléu. Este sería l'únicu asentamientu español nel territoriu del actual Canadá. El capitán español [[José María Narváez]] foi'l primeru n'esquizar el [[estrechu de Xeorxa]] en [[1791]] que dixebra la parte continental de Canadá, onde s'atopa la ciudá de Vancouver, de la isla de Vancouver. Poco dempués de la creación del [[Fuerte San Miguel (isla de Vancouver)|Fuerte de San Miguel]] les fuerces españoles prindaron dellos navíos británicos que frayaren los derechos de saléu reivindicaos per España. Estos incidentes averaron a los dos naciones a una posible guerra. Sicasí, la disputa resolver de forma pacífica a favor del Reinu UníuXuníu na [[Convención de Nutka|Convención de Nutca]]. El capitán inglés [[George Vancouver]] coordinó la negociación de la cesión de la isla d'España al Reinu UníuXuníu xuntu col capitán español [[Juan Francisco de la Bodega y Quadra]] y anque la isla de primeres llevaba'l nome de dambos (''isla de Quadra y Vancouver''), acabó siendo conocida namá col nome del capitán inglés.
 
La primer colonia británica foi la de la [[Compañía de la Badea de Hudson]] col fuerte [[Camosun]] fundáu en [[1843]]. Foi siendo un centru importante y recibió el nome de [[Victoria (Columbia Británica)|Victoria]] en [[1862]], ciudá que se convertiría na capital de la [[Columbia Británica]].