Diferencies ente revisiones de «Nuevu Mundu»

Contenido eliminado Contenido añadido
m us>>os
m -as >> -es
Llinia 6:
El '''Nuevu Mundu''' ye unu de los [[nome]]s [[historia|históricos]] con que se denominó al [[América|continente americanu]] dende finales del [[sieglu XV]] de resultes del [[descubrimientu d'América]] en [[1492]] per parte de los [[españoles]]. El [[axetivu]] ''nuevu'' emplegar pa estremalo del "[[Vieyu Mundu]]", esto ye, los [[continente]]s yá conocíos polos europeos: [[Europa]], [[Asia]] y [[África]]. Por esa razón xustificábase l'usu d'un términu inéditu pa designar al continente recién descubiertu y atopáu.
 
En principiu, [[Cristóbal Colón]] (quien la mayoría cree en que l'afayó), creyó que llegara al [[Asia|continente asiáticu]], llamáu [[Indies]] por [[Marco Polu]]. Esi tracamundiu fixo que los europeos denominaren [[Indies Occidentales]] a les [[isles]] recién descubiertes, n'oposición a les Indies yá conocíes que dende entós empezaron a llamase [[Indies Orientales]]. Por esa mesma equivocación a los [[nativos]] [[americanos]] denominóse-yos [[amerindiu|indiu]]s. Sicasí, yá nel so tercer viaxe ([[1498]]-[[1500]]) el mesmu Colón alvirtió que se trataba d'un nuevu territoriu, desconocíu hasta entós. D'esta forma, dende l'añu [[1507]] les [[cartografía|cartografíes]]s empezaron a amosar a América como un nuevu continente a partir de los trabayos de [[Americo Vespucio]], [[Juan de la Cosa]] y [[Martín Waldseemüller]].
 
Esta designación nun tien d'interpretar se como sinónimu de ''mundu modernu'' o ''mundu contemporaneu'', una y bones estos dos últimos conceutos suelen referise a periodos históricos concretos, y non a una masa de tierra o continente específicos. Pal posterior descubrimientu de [[Australia]] utilízase'l términu ''novísimo mundu''.
Llinia 16:
*Na producción de [[vinu|vinos]]:
** Pa describir cualquier vinu producíu fora de les árees tradicionales que cultiven vinu en [[Europa]] y el norte de [[África]]sobremanera los del [[norte]] y [[sur]] d'América, [[Suráfrica]] y [[Australia]].
**Pa describir un estilu de vinu popularizáu por productores del Nuevu Mundu. Estereotípicamente producíos nel [[sudeste]] d'Australia y [[California]] ([[EE. UU.]]), y descripto pola variedá de [[uva|uves]]s más que la viña, estos vinos son maduros, de color más escuru, con más cuerpu, nidios, más frutados y con más [[alcohol]] que los productos tradicionales europeos. El términu utilizar pa describir un vinu con una o toes estes característiques producíes en cualquier rexón vitivinícola. A la inversa, un vinu producíu nel Nuevu Mundu podría ser consideráu del estilu del Vieyu Mundu.
 
== Vease tamién ==