Diferencies ente revisiones de «Rude Boy»

Contenido eliminado Contenido añadido
Sin resumen de edición
Esbardu (alderique | contribuciones)
mSin resumen de edición
Llinia 2:
 
==Orixe==
Los sosos oríxenes remóntense dende la década de los 60 nos ghettos de [[Xamaica]] n'onde vivía toa una xeneracion de mozos que nun tuvieren nenguna oportunidá de vivir el nuevu optimismu que percorría a la islla pola [[independencia]]. Esto yera debíudebío a la so pésima condición económica y la so falta d'emplegu.
 
Estos mozos xurdíos de la [[clase obrera]] xamaicana y marxinaos pola sociedá entamen a identificase a sí mesmos como ''rudeboys'', nun-yos quedaba otru camín qu'incluyise na delincuencia o na [[relixón]], en dellos casos en dambes (nesti tiempu ser ''rudeboy'' yera una forma de ser "daquién" cuando la sociedá-yos dicía que nun yeren "naide").
 
Ente les actividaes mas frecuentes de los rudeboys alcontrabasealcontrábase'l robu a turistes, asaltos a diversos comercios y xuntase pa fumar ganya nel monte zionZion. La gran mayoría de los rudeboys taba adheríu a la [[relixón rastafari]], polo que nun comíen carne, nin bebíen alcohol.
 
El ska nesti tiempu yera la música de moda y los mesmos ''rudies'' (ye dicir ''rudeboys''), adoptaben esti estilu de música como propiu. Siendo'l tema principal de los cantares que salen ente'l 64 y el 67 .
 
La manera en que los ''rudeboys'' baillaben ska yera distinta a los demás xovenes, éstos facíenlo más despaciudespacio y d'una manera más imponente y la so manera de vistir yera bastante llamadora, asemeyábase a les de los antiguos ''gansters'' de les películes estaunidenses.
 
Munchos de los xovenesxóvenes qu'aportaben a Kingston a la busca de fama y perres namái se topaben con una vida de crímenes y de violencia cuando'l dineru se-yos acababa. (Unauna película qu'espeya esto con mayor veracidá ye'l film de Perry Hanzel “[[The harder they come]]” interpretada por [[Jimmy Cliff]] interpretando al anti- héroe (Ivanhoe Martín Rhygi).
 
La opinión publicapública taba fondamente escontra d'ellos y escontra de les armes. Creóse una llei pola que cualquier persona con posesión d'armes o municiones sedría detenida por un tiempu indefiníu.
 
Esto, naturalmente, influyó nel [[ska]] pospues los artistes y productores d'esti tiempu apoyaben les aiciones de los ''rude boys''.
 
El ska y los ''rude boys'' foron el tema d'importancia fasta fines de los 60 nel que el'l ska ye remplazáu pol [[Rock Steady]], llueu remplazáu pol [[Reggae]], y ésti pol [[Dub]] y llueu ésti pol [[Dance Hall]], etc).
 
La so fachenda innovadora yera la so característica: traxes negros y sombrerousombreru ''Pork Pie'', pelo rapao... Mécense colos [[mod]]s de los años sesenta, dando llugar al nacimientu de los [[skinhead]]s. Estos últimos son confundíos munches veces colos [[Boneheads]] violentos y racistes a los que s'oponen.
 
[[Categoría:Movimientos sociales]]
 
 
[[da:Rude boy]]